Pred víkendom v Brazílii tímom chýbalo to najdôležitejšie: Motory i monoposty
Sao Paulo, 24 hodín pred štartom prvého tréningu na Veľkú cenu Brazílie. Mechanici prichádzajú na okruh Formuly 1, no garáže ich tímov sú prázdne. Dve zo šiestich lietadiel, ktoré mali za úlohu prepraviť techniku, totižto meškali. Mechanikov tak čaká ťažká noc.
A zároveň aj najnáročnejšia preteková trojička v histórii Formuly 1. Aby mechanici zvládli Veľkú cenu Mexika, Brazílie a Kataru, v priebehu štyroch týždňov v lietadle strávia 43 hodín a nalietajú viac ako 33-tisíc kilometrov. Ak si k tomu pripočítame fakt, že sme už na konci beztak vyčerpávajúcej sezóny a v najbližších dňoch ich čaká práca, práca a práca, nie je im čo závidieť.
Čo sa vlastne pred brazílskymi pretekmi stalo? Po skončení Veľkej ceny Mexika tímy čo najrýchlejšie začali baliť techniku, aby ju mohlo šesť lietadiel previezť z Mexika do Brazílie. Všetky však meškali. Tri z nich odleteli z Mexika so sedemhodinovým oneskorením, čo by tímom ešte nespôsobilo také vážne problémy, keby zvyšné tri lety nemeškali oveľa viac, píše AMuS.
Na mexickom letisku Benita Juáreza spôsobila problémy hustá hmla, kvôli ktorej zvyšné tri lietadlá nemohli pristáť a naložiť ostatnú techniku tímov. Jedno lietadlo muselo čakať v Guadalajare, druhé a tretie v Houstone, kým sa chaos v Mexiku nevyrieši. Prednosť dostali komerčné lety, nákladné lietadlá F1 tak celý deň stáli nečinne zaparkované.
Z Mexika preto odlietali so značným meškaním do Miami, kde mali byť presmerované do Sao Paula. V tom sa však objavil ďalší problém. Piloti totižto narazili na letecké limity, kvôli ktorým ich čakal povinný odpočinok. A nič sa s tým nedalo robiť. “Nielen, že po celom svete je obmedzená kapacita nákladných letov, ale aj nedostatok pilotov. Nie je možné len tak zamestnať nových,” vysvetlil manažment Formuly 1.
Lietadlo, ktoré čakalo v Guadalajare, mohlo odletieť z Miami už v utorok večer a do Brazílie priletelo v stredu ráno. Avšak zvyšné dve lietadlá sa v Sao Paule ukázali až vo štvrtok o 05:00 miestneho času. Niektorým tímom tak chýbali monoposty či motory, iným zas nástroje, s ktorými by dali autá dokopy.
Vo štvrtok ráno mohli začať pracovať len dva tímy, ktoré mali všetko, čo potrebujú: Alpine a Aston Martin. Ostatné stajne dostali prísľub, že im budú dodané monoposty i pohonné jednotky do 14:00 miestneho času. Ferrari, Alfa Romeo, Haas a McLaren mali garáže uzavreté najdlhšie, pretože mechanici nemali s čím pracovať.
Dať dokopy monoposty trvá osem až dvanásť hodín, čo by väčšina tímov nestihla pred 00:30 miestneho času, kedy sa podľa pravidiel FIA začína nočný zákaz prác. Tímy sa však dohodli na tom, že požiadajú FIA o špeciálnu výnimku na dnešný deň, čo vedenie schválilo. Pre mechanikov to však znamená dlhú nočnú, po ktorej ideme priamo na vec: Po prvom tréningu nasleduje kvalifikácia!
- Značky
- VC Brazílie 2021