logo F1online.skF1online.sk

Seidl: Nevzdávame bitku s Ferrari

Lando Norris a Andreas Seidl
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl9. 11. 2021

Zo 17,5-bodového náskoku je 13,5-bodová strata. McLaren po nevydarenom víkende v Mexiku prepustil Ferrari tretiu priečku v Pohári konštruktérov. Vo Wokingu však nestrácajú nádej a nevzdávajú túto prestížnu bitku.

Od double v Monze získal McLaren viac bodov než Ferrari ešte v Rusku, kde však po strate víťazstva Landa Norrisa nemal veľa dôvodov na úsmev. Všetky negatíva z Ruska akoby na „papájových“ doľahli, a v Turecku, USA i v Mexiku ich Ferrari zakaždým zdolalo.

Posledný víkend v Mexiku bol pre britský tím od začiatku nevydarený, a „zaklincovala“ ho nehoda Daniela Ricciarda v prvej zákrute, po ktorej boli jeho šance na body v nenávratne. „Najdôležitejšie je akceptovať, že takéto dni sú súčasťou nášho športu, a pri pretekaní sa môžu vyskytnúť. Rovnaká vec sa môže prihodiť aj nášmu súperovi. Nevidím dôvod, aby sme vzdávali túto bitku,“ povedal šéf McLarenu Andreas Seidl.

Najbližšie nás čaká Brazília, kde McLaren v roku 2019 ukončil viac než päťročné čakanie na pódium. „Teraz je kľúčové pozerať sa dopredu. Našťastie, hneď cez víkend sú tu ďalšie preteky. Pokúsime sa vrátiť úder z Mexika,“ pokračoval šéf britskej stajne.

V každom prípade, štyri víkendy pred koncom je Ferrari minimálne papierovo v lepšej pozícii. Pomáha mu vylepšená pohonná jednotka a väčšia konzistentnosť monopostu, ktorý nie je natoľko závislý od typu okruhu či poveternostných podmienok. Naopak, výkonnosť MCL35M je ako na hojdačke, čo len potvrdzuje tvrdenia Josefa Krála z EisKingu, že McLaren ešte stále nie je top tím.

„Len bod z posledných pretekov je pre nás sklamaním, a veľkým úderom v bitke v Pohári konštruktérov. Avšak opäť chcem pripomenúť, že rovnaká vec sa môže stať aj našim konkurentom. Preto musíme zostať koncentrovaní na seba a urobiť maximum, aby sme konzistentne zbierali body. Čiže to, čo sa nám v Mexiku nepodarilo,“ vyhlásil Andreas Seidl, ktorý pripustil, že na tratiach s vysokým prítlakom „papájoví“ zaostávajú za Ferrari. Platilo to v Mexiku i v Monaku, kde bol McLaren aj napriek pódiu Landa Norrisa výrazne pomalší od Ferrari.

McLarenom skôr sedia trate s nižším prítlakom, je však ťažké predpovedať, komu budú viac vyhovovať okruhy v Brazílii, Katare, Saudskej Arábii a v Spojených arabských emirátoch.

„Vstupuje do toho veľmi veľa faktorov – teploty vzduchu, výber pneumatík, úroveň prítlaku či pochopiteľne samotná charakteristika trate. Tento rok sme veľakrát videli, že bolo ťažké niečo predpovedať, a veci sa nakoniec vyvinuli úplne inak než bolo očakávané,“ uzavrel Andreas Seidl.

Súvisiace články

Diskusia