logo F1online.sk

Dôležitý bod v bitke o tretie miesto: Bude Norris meniť motor či nie?

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 11. 2021

Bude Lando Norris meniť v Mexiku pohonnú jednotku, alebo nie? Mladý Brit je jediný pilot s motorom Mercedesu, ktorý stále jazdí s povoleným počtom komponentov a neprijal penalizáciu. Pred víkendom sa šuškalo o tom, že McLaren pristúpi k výmene, zatiaľ sa však nič také neudialo.

Norris je čo sa týka využitých komponentov „na hrane“ a akákoľvek výmena by znamenala stratu pozícií na štarte. Na druhej strane, v tesnej bitke o tretie miesto je spoľahlivosť mimoriadne dôležitá, a Mexiko ponúka čo sa týka predbiehania lepšie možnosti než Brazília či neznáma v podobe Kataru či Saudskej Arábie.

„Stále je to téma, o ktorej diskutujeme s Mercedesom. Potrebujeme vidieť naše možnosti pre Mexiko a nasledujúce podujatia. Na základe predpovedí Mercedesu uvidíme, ako vyzerá spoľahlivosť rozličných pohonných jednotiek, ktoré sú aktuálne používané na našich monopostoch. Potom prijmeme rozhodnutie, či a kedy by sme k tomuto kroku pristúpili,“ diplomaticky reagoval Andreas Seidl, a nechcel dopredu odkrývať karty.

Aj spoľahlivosť môže byť absolútne kľúčová v tesnej bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov. Vypadnutie by sa rovnalo katastrofe, no Seidl si myslí, že jeho tím je z tohto pohľadu v dobrej pozícii.

„Myslím si, že čo sa týka častí auta, sme na záverečných päť pretekov veľmi dobre pripravení. Sme v intenzívnej bitke s Ferrari a potrebujeme do toho dať všetko. Náš prístup je jasný – v každom kole pôjdeme až na limit,“ pokračoval šéf McLarenu.

Možno aj s vidinou potenciálnej výmeny motora a trestu pre Norrisa, skúšal McLaren v tréningoch jazdu v zákryte. Pokiaľ by totiž Lando štartoval z konca poľa, mohol by v kvalifikácii vytvorením vzduchového vaku pomôcť Danielovi Ricciardovi na rovinkách. Niečo podobné sme videli napríklad v Turecku od Carlosa Sainza pre Charlesa Leclerca. Carlos vtedy Charlesovi pomohol v dôležitom kole v Q2.

V prvom tréningu však Lando Norris trochu prekvapujúco odmietol požiadavku inžiniera Willa Josepha, aby na rovinke poskytol vzduchový vak svojmu tímovému kolegovi. „Chcem si sám urobiť svoje vlastné kolo. Nechcem dávať vzduchový vak,“ reagoval Norris do vysielačky.

Andreas Seidl uviedol veci na pravú mieru a zdôraznil, že Lando následne Ricciardovi poskytol vzduchový vak, čo sme však už nevideli v televíznom prenose. „Je to vždy jedna z príležitostí, po ktorej sa obzeráme. Môžeme hrať hry medzi dvomi jazdcami, ktorí si navzájom poskytnú vzduchový vak. A to najmä vtedy, keď to môže byť tesné v Q2 pri snahe postúpiť do Q3. Chceli sme to skúsiť hneď v druhom kole, no Lando si chcel dať ešte jedno kolo, pretože v tom predchádzajúcom ho zdržala premávka. Preto sme to urobili o kolo neskôr. Teraz si musíme vyhodnotiť účinok vzduchového vaku, a taktiež to, čo potrebujeme urobiť s našimi autami,“ uzavrel Seidl.