logo F1online.skF1online.sk

Ferrari nevidí na zavesení Mercedesu nič nelegálne, Red Bull ho napodobňovať nebude

Lewis Hamilton pred Maxom Verstappenom
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 11. 2021

Inteligentný trik Mercedesu so zadným zavesením spôsobil v padoku menšiu senzáciu. Táto chytrá vecička by mohla v závere sezóny pomôcť tímu okolo Lewisa Hamiltona získať výhodu, ktorá môže byť v takto vyrovnanom majstrovskom boji zásadnou. Túto výhodu ťažko exaktne vyčísliť, no s istotou vieme, že Mercedes nerobí nič, čo by bolo v rozpore s pravidlami.

Konkurenti Mercedesu akoby tomuto riešeniu nevenovali žiadnu veľkú pozornosť. Tak napríklad šéf Ferrari Mattia Binotto dokonca povedal, že sa o danú tému ani príliš nezaujímal.

„Ak mám byť úprimný, tak ma táto diskusia ani veľmi nezaujíma,“ prehlásil boss Scuderie. „Naozaj ich príliš nesledujem, ale počul som o tom.“

„Nevidím na tom však nič zlé alebo nelegálne. Nie som ani prekvapený tým, ako sa to auto správa,“ dodal Binotto.

Podobne sa vyjadril aj boss McLarenu Andreas Seidl. Ani ten systému Mercedesu nevenuje zvláštnu pozornosť, čo ani neprekvapí, keďže jeho tím sa v súčasnosti musí koncentrovať na niečo celkom iné.

„Ak mám byť úprimný, videl som to len na videu televízie Sky, keď prišli so svojou analýzou. Zatiaľ sme na to nevynaložili nič z našej energie,“ povedal Seidl. „Máme čo robiť aj bez toho, sústredíme sa na seba a na náš víkend.“

„Budeme sa o tom rozprávať neskôr a pozrieme sa na to ako tím,“ dodal.

Najviac nás samozrejme zaujíma názor hlavného konkurenta Mercedesu. Ani v Red Bulle však nepanikária. Vedia síce, že táto vec Maxa Verstappena k titulu nepriblíži, no taktiež nepodniknú žiadne kroky pre zmazanie vzniknutej medzery.

„Nevidíme v tom nič, čo by odporovalo pravidlám,“ prehlásil Christian Horner. „Je to niečo, čo sa už historicky používalo a videli sme, že Mercedes to už predtým nasadil.“

„Na niektorých tratiach to bude mať väčší vplyv, na iných zas menší. Napríklad v Austine bol efekt menší, no v takej Džidde to môže priniesť celkom veľkú výhodu.“

Na otázku, či by podobný systém mohol nasadiť aj Red Bull, Horner odpovedal: „Na našom aute by to nefungovalo. Náš koncept je založený na prednom krídle čo najnižšie k asfaltu. Také skrátka vždy boli monoposty Adriana Neweyho.“

Súvisiace články

Diskusia