logo F1online.sk

Norris: Som sklamaný, že sme nemohli urobiť nič viac

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl25. 10. 2021

Lando Norris zažil podobne ako v Turecku trochu neviditeľné preteky. Po ôsmom mieste rozhodne nežiaril spokojnosťou, no tešilo ho, že jeho tímový kolega zdolal aspoň jedno Ferrari.

Po strate víťazstva v Rusku zažil Lando dva nenápadné víkendy. V Turecku bodoval na siedmom mieste, v USA na ôsmom. „Veľmi ťažké preteky. Vietor a teploty sťažovali manažment pneumatík, čo znamenalo, že sme rýchlostne zaostávali za Ferrari. Aj ja som mohol urobiť viacero vecí lepšie, napríklad pri bránení sa,“ skonštatoval Lando Norris.

Najvzrušujúcejším momentom pretekov bol v podaní mladého Brita štart a prvé kolo. Na dlhej rovinke sa totiž dostal do krásneho trojsúboja s Carlosom Sainzom a Danielom Ricciardom. Norris využil vzduchový vak a pekne si to namieril popri Sainzovi s Ricciardom po vnútornej strane. Tri autá išli prakticky vedľa seba a na plný plyn, až prišlo brzdenie do pomalej dvanástej zákruty.

„Bol som z toho až vystrašený, trať je široká, no boli sme traja vedľa seba. Daniel vstupoval do zákruty na vonkajšej strane, takže som musel byť opatrný. Nechcel som však brzdiť príliš neskoro, pretože Charles bol hneď pred nami. V tomto uhle by som ho mohol trafiť zboku a poslať z trate, ak by som išiel ešte tvrdšie. Pamätám si na to trochu útržkovito, očividne mi to tam nevyšlo, čo je škoda,“ vyhlásil Norris.

Jeho tím sa dožadoval vrátenia pozície od Sainza, ktorý pri brzdení do dvanástej zákruty opustil trať a získal tým výhodu. Carlos svojmu bývalému tímovému kolegovi pozíciu skutočne vrátil – stalo sa tak v esíčkach v prvom sektore. Následne sa však šikovne dostal hneď späť cez Norrisa na dlhej rovinke.

McLaren ani strategicky príliš nevyužil fakt, že Carlos Sainz štartoval na mäkkých pneumatikách. Pokus o undercut s Norrisom pri prvom pitstope vôbec nevyšiel, pretože britský pilot sa vrátil z boxov do premávky, kde len ťažko mohol získať nejaký čas k dobru na Sainza. V tíme v závere uvažovali, že by skúsili ešte napríklad jednu zastávku, pretože Cunoda jazdil ďaleko za Norrisom, napokon sa rozhodli zostať na trati a vyťažiť maximum zo súboja pred nimi.

Napokon to takmer vyšlo, Lando bol v poslednom kole na dostrel Carlosa Sainza. „Aj pri mojej najlepšej rýchlosti som mal len malú rýchlostnú výhodu. Ak tu chcete predbiehať, musíte byť o sekundu rýchlejší,“ poznamenal na margo toho, prečo v závere zostal za Sainzom na konečnom ôsmom mieste.

„Som sklamaný, že sme nemohli urobiť nič viac. Miestami sa mi zdalo, že máme dobrú rýchlosť, no Ferrari malo celkovo lepšie auto, čo sa jasne ukázalo na odstupe Charlesa od nás všetkých. Boli to dlhé, ťažké preteky. Dobré je, že Daniel zdolal aspoň jedno Ferrari. Už sa teším na Mexiko a neviem sa dočkať, kedy budem opäť sedieť v aute,“ uzavrel Lando Norris.

McLaren druhýkrát po sebe získal menej bodov než Ferrari. V záverečných piatich pretekoch potrebujú „papájoví“ zrýchliť, ak chcú reálne bojovať o tretiu priečku v Pohári konštruktérov. „Piate a ôsme miesto je zrejme maximom, ktoré sme dnes mohli získať. Súperili sme s veľmi silným Ferrari. Odviedli sme dobrú prácu, keď sme sa dostali aspoň cez jedno Ferrari, a udržali sme si tretie miesto v šampionáte. V najbližších dňoch sa budeme venovať tomu, ako z nášho balíčka dostať v Mexiku ešte viac rýchlosti,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.