Budúcnosť Veľkej ceny Číny ohrozená, nahradiť ju má Imola
Globálna pandémia už asi rok a pol ovplyvňuje náš každodenný život. Jedným z dôvodov rozšírenia koronavírusu v globálnom meradle je aj bagatelizovanie vážnosti situácie zo strany Čínskej ľudovej republiky. A zdá sa, akoby ani Liberty Media nedokázala Číňanom odpustiť, že kvôli koronavírusu prišli o stovky a stovky miliónov dolárov. Je možné, že Veľká cena Číny 2019 bude na nejaký čas tou poslednou.
O Číne sa diskutovalo ako o možnosti v roku 2020 aj 2021, kedy musela Formula 1 kvôli pandémii improvizovať a robiť v kalendári nevyhnutné zmeny. Napriek tomu, že sa Čína dlhodobo tvári, že v ich krajine je vírus pod kontrolou, dnes tomu už málokto verí. A neveria tomu zdá sa ani Stefano Domenicali a Liberty Media, ktorí zrejme odovzdajú miesto v kalendári talianskej Imole.
„Ako už bolo uvedené, očakáva sa, že okruh v Imole nahradí Veľkú cenu Číny na Šanghajskom medzinárodnom okruhu. Podujatie v tejto krajine je otázne kvôli pretrvávajúcim obavám a epidemiologickej situácii. Čínski organizátori majú poslednú šancu podujatie zachrániť,“ napísal portál RaceFans.
„Komisii bol predložený nový návrh kalendára pozostávajúci z 23 pretekov. Taktiež bola informovaná o neistom osude Veľkej ceny Číny. Očakáva sa, že taliansky okruh Imola prevezme jej miesto, kým čínske podujatie by sa malo stať náhradníkom v prípade, že niektorá veľká cena v budúcom roku vypadne z kalendára,“ napísal RaceFans vo svojom ďalšom článku.
Imola by podľa týchto informácií mala zaujať v kalendári v poradí štvrté miesto, medzi Veľkou cenou Austrálie a Veľkou cenou Miami.
O zotrvaní legendárneho talianskeho okruhu sa špekuluje už dlhšie. S Liberty Media mali promotéri Veľkej ceny Emilia Romagna podpísať trojročný kontrakt, aspoň tak sa pred časom hovorilo. No hovorilo sa aj to, že v kalendári nahradí francúzsky Paul Ricard. Šéf Formuly 1 Stefano Domenicali to však odmietol a Veľká cena Francúzska si má svoje miesto ponechať.
Znie to až neuveriteľne, aby krajinu s 1,3 miliardami obyvateľov, ktorá bola pre Formulu 1 takým dôležitým trhom, nahradila Imola. Taliansko pritom už jednu veľkú cenu má. Krajina na Apeninskom polostrove by sa tak v roku 2022 mohla pripojiť k USA a organizovať na svojom území hneď dve veľké ceny v jednom roku. Ak si odmyslíme COVID éru rokov 2020 a 2021, niečím takým sa naposledy mohlo pýšiť Španielsko v rokoch 2008 až 2012, kedy sme mali v kalendári Veľkú cenu Španielska na okruhu Catalunya a Veľkú cenu Európy vo Valencii.