logo F1online.sk

McLaren priviezol do Maďarska novinky, nie sú posledné

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2021

Hoci niektorí súperi už dávno ukončili tohtoročný vývoj a hlásia, že do konca sezóny sa na ich aute už nič nové neobjaví, situácia v McLarene je iná. Woking si aj na Hungaroringu priviezol niekoľko nových dielov a svojich fanúšikov ubezpečuje, že nie sú posledné.

Na McLarene MCL35M sa tento víkend objavilo pár noviniek v oblasti deflektorov i podlahy, v prvom tréningu napríklad inžinieri skúmali prúdenie vzduchu v týchto oblastiach aj s pomocou flow-viz náteru. Andreas Seidl v rozhovore pre Sky Sports už v úvode prvého tréningu prezradil, že Norrisa s Ricciardom čaká veľa práce, keďže okrem štandardného programu budú musieť aj testovať.

“Sem do Maďarska sme si priviezli niekoľko vylepšení,” informuje šéf McLarenu Andreas Seidl. “A nebudú to posledné vylepšenia v tejto sezóne, a to jednoducho preto, že keď predstavíte novinky, tak nejaký čas trvá, kým ich vyrobíte a spoznáte sa s nimi na trati.”

Vývoj vo veternom tuneli je teda už dávno ukončený, no teraz ešte inžinieri čakajú, kým sa na základe jeho výsledkov a dnešných nazbieraných údajov vyprofilujú v správnej podobe aj priamo na aute. “Takže pár ich ešte budeme mať.”

Nepôjde však už o nič prevratné. “Vo Formule 1 vždy zbierate informácie, keď na trati otestujete nejaké diely, pretože nikdy nedosiahnete perfektnú koreláciu s vývojovými nástrojmi,” nadviazal Seidl.

“Akonáhle ich otestujete na trati, obyčajne získate informácie na ďalšie dolaďovanie, pri ktorom nemusí byť nevyhnutné ísť zas do veterného tunela. Môžete veci prispôsobiť napríklad na základe CFD spoločne s tým, čo ste sa naučili, keď ste súčiastky testovali na trati.”

McLaren má presne to v pláne. “Takže tento maďarský balík nie je posledný. Na budúcich pretekoch budeme testovať ešte nejaké ďalšie úpravy. Nič vážne, ale niečo ďalšie ešte príde.”

Nuž a v súboji o tretiu priečku v Pohári konštruktérov McLarenu pomôže každá stotinka sekundy, ktorú inžinieri takýmto spôsobom nájdu. Veď v takom Maďarsku môže Ferrari pohroziť. Pomalé zákruty a trať, ktorá nekladie veľké nároky na výkon pohonnej jednotky, je pre Maranello prísľubom dobrého výsledku.

“Kvôli povahe tejto trate očakávame, že Ferrari tu bude opäť silné. Papierovo to určite nie je trať, ktorá by nášmu autu náramne vyhovovala,” uvedomuje si Seidl. “Na druhej strane sme však v posledných týždňoch na naše auto pridali veľa drobných vylepšení, nuž dúfame, že nám pomôžu zlepšiť niektoré slabiny nášho auta. Teraz musíme len vyčkať.”