Podľa Keya sme videli vernú reprezentáciu budúcoročného auta | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa Keya sme videli vernú reprezentáciu budúcoročného auta

Monopost F1 pre rok 2022
zdroj: FOM

Formula 1 pred necelými dvoma týždňami predstavila prototyp auta pre rok 2022. Model ukázala na okruhu v Silverstone a naznačila, ako by budúcoročné monoposty približne mohli vyzerať. Bude to však skutočne niečo podobné? Veď jednotlivé tímy sa chcú uberať vlastnými vývojovými cestami.

„Je to presná reprezentácia toho, čo tímy v budúcom roku vyrobia. Ale súčasne aj zjednodušená,“ povedal technický riaditeľ McLarenu James Key. „Videli sme reprezentáciu budúcoročného auta, ale podľa mňa len pomerne základnú. Teda oproti tomu, čo podľa mňa tímy napokon ukážu.“

„Pozrite sa napríklad na geometriu predného krídla, na difúzor v zadnej časti, na prednú hranu podlahy. Tieto veci na aute budú a budú mať podobné proporcie. Ale tak či tak by som to označil len za akýsi základný model auta. Za nevyvinuté auto.“

Predstavitelia niektorých tímov s poľutovaním konštatovali, že nové pravidlá sú príliš reštriktívne. Vonkajšia forma auta je vraj doslova predpísaná a nie je priestor na vlastnú tvorbu. Podľa Keya to však nie je úplná pravda.

„Niektoré súčasti tohto auta uvidíte aj v roku 2022, pretože určité geometrie sú predpísané dosť prísne. Pri niektorých veciach nie je veľa priestoru,“ pokračoval Key, ktorý však aj tak očakáva rôzne riešenia. Do vývoja áut totiž všetci investujú „veľké množstvo času“ a objavia voľné polia. Konkrétnejší však pochopiteľne byť nechcel.

„Uvidíme určité rozdiely a určité doladenie. Uvidíme aj detaily, ktoré na tomto ‚show car‘ nie sú. Je to však presné vyobrazenie toho, ako by autá pre rok 2022 mali vyzerať,“ dodal James Key.

Viacero hlasov z padoku sa pritom nechalo počuť, že veľký priestor pre vývoj bude hlavne pod autom, teda v oblasti spodnej časti podlahy. Tam bude možné vytvárať „veľké kanály“, ktoré budú generovať prítlak.

Práve touto cestou by sa „efjednotka“ mala uberať; prítlak nebude generovaný vonkajšou aerodynamikou a krídlami, ale hlavne podlahou. Taký je plán.

Možno vás zaujme

Komentáre