logo F1online.skF1online.sk

Prečo Vettel opäť stratil formu?

Sebastian Vettel
© Twitter/Aston Martin
Ladislav Király
Ladislav Király7. 7. 2021

Sebastian Vettel skončil v Monaku piaty a v Baku následne druhý, ale potom akoby opäť stratil dych. Na okruhu Paula Ricarda získal za deviate miesto dva body, no na Red Bull Ringu vyšiel dvakrát naprázdno. Prečo opäť stratil formu?

„Nemyslím si, že by zastagnoval,“ odpovedal bývalý pretekár Timo Glock na otázku nemeckej televízie Sky. „Skôr si myslím, že jeho auto na tomto okruhu nefungovalo optimálne a preto nemal takú rýchlosť, ako predtým. V strede poľa je to neuveriteľne vyrovnané a aj dve či tri desatinky môžu rozhodovať o štyroch či piatich miestach. V tejto oblasti sú tímy ako AlphaTauri, Alfa Romeo i Alpine.“

„Ja si skôr myslím, že tento okruh Astonu nesadol tak, ako sadol ostatným tímom. Prídu však aj také trate, na ktorých na tom bude Sebastian opäť lepšie. Nemyslím si, že by urobil krok späť,“ dodal Glock.

Nad situáciou sa zamýšľal aj ďalší z bývalých pretekárov Marc Surer. „Nemyslím si, že by Vettel stratil talent,“ skonštatoval. „V Monaku a Baku to jasne ukázal. Celkovo mám pocit, že na niektorých okruhoch je lepší a na iných horší. Jeho posledné víťazstvo s Ferrari prišlo v Singapure, teda na mestskej trati. Teraz bol rýchly opäť v meste. Tieto okruhy mu zjavne vyhovujú, je na nich dobrý.“

„Na normálnych tratiach mu podľa mňa niečo chýba, aj keď v dávnejšej minulosti som u neho nič podobné neregistroval. Na mestských okruhoch auto doslova hádžete do zákrut a nemusíte tak bojovať s aerodynamikou… skôr je to tam o mechanickom gripe.“

„Na rýchlych okruhoch už rozhoduje aerodynamika a to, ako rýchlo vie auto prejsť cez zákruty. Tu niekde by mohol byť rozdiel. Ale ešte jedna vec: keď je Vettel vzadu, tak Stroll nezvykne byť ďaleko. Z tohto pohľadu si myslím, že to nemusí byť ani o jazdeckom štýle Vettela, ale hlavne o aute.“

„Ak na to dostane šancu a má k dispozícii správny materiál, vie jazdiť rýchlo. Celkovo sa však zdá, že Aston Martin má problémy dostať pneumatiky do správneho pracovného okna. Niekedy im to vyjde, inokedy sú úplne mimo. Inak si tie rozdiely neviem vysvetliť,“ dodal Marc Surer pre Motorsport-Total.com.

Súvisiace články

Diskusia