logo F1online.sk

Seidl: Nie je správne nechať to tak len preto, že to podľa Masiho robia všetci

Lando Norris
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl11. 6. 2021

Počas prerušenia pretekov v Baku sme si v priamom prenose vypočuli nahrávku z komunikácie McLarenu s FIA, v ktorom sa britský tím domáhal penalizácie pre Júkiho Cunodu. Pilot AlphaTauri totiž pri dvojitých žltých vlajkách pri nehode Maxa Verstappena podľa slov Landa Norrisa, ktorý jazdil v jeho bezprostrednej blízkosti, ani len trochu neubral rýchlosť…

Norris sa na podobné počínanie Cunodu sťažoval aj pri žltých vlajkách po nehode Strolla. McLaren bol prekvapený, prečo Michael Masi toto počínanie neprešetroval.

„Celé štartové pole by malo byť podľa pravidiel penalizované pre nespomalenie pri dvojitých žltých vlajkách,“ reagoval Michal Masi. McLaren oponoval, že Cunodovo porušenie pravidiel bolo zrejmé, Masi odpovedal, že previnenia všetkých boli úplne zrejmé, a že túto tému bude riešiť na jazdeckom brífingu pred ďalšími pretekmi vo Francúzsku.

Podľa Andreasa Seidla nie je potrebné nič vysvetľovať, pravidlá sú z jeho pohľadu jasné, a to, že Masi nekonal, bolo zlé rozhodnutie.

Z môjho pohľadu sa diali veci, ktoré rozhodne neboli v poriadku. Zvlášť v kontexte toho, za čo sme my v sobotu dostali penalizáciu. Môžeme to však len reportovať riaditeľstvu pretekov, nič iné nám neostáva,“ narážal šéf McLarenu na penalizáciu Landa Norrisa z kvalifikácie, keď nezabočil na cieľovej rovinke do boxov pri červenej vlajke.

Čisto logicky sa dá jeho zlosť pochopiť – počínanie Cunodu, ktorý ani len nespomalil pri množstve úlomkov na trati, bolo oveľa nebezpečnejšie než Norrisova chyba. Len si spomeňme na Brazíliu 2003 a ťažkú nehodu Fernanda Alonsa, ktorý v plnej rýchlosti trafil úlomky zo zničeného monopostu Marka Webbera…

„Ak si riaditeľ pretekov myslí, že to netreba vyšetrovať, lebo to aj tak robia všetci, tak to je prístup, s ktorým rozhodne nesúhlasím. Musíte sa spýtať Michaela Masiho, o čo mu vlastne išlo,“ pokračoval nahnevaný Seidl. Nielen jeho rozčarovali kroky riaditeľstva pretekov, ktorému hodnú chvíľu trvalo, kým povolalo na trať safety car. Charles Leclerc to označil ako vtip.

Odvádza Masi podľa šéfa McLarenu dobrú prácu? „Vo všeobecnosti sme spokojní s prácou, ktorú Michael odvádza. Sú to veľmi náročné rozhodnutia. Pre nás je najdôležitejšia transparentnosť, konzistencia a dobrý dialóg, ktorý s ním zväčša máme. Samozrejme, občas sa objavia rozhodnutia, s ktorými nesúhlasíte. Je to normálne, my sme na strane súťažiacich, on na strane FIA. Ak sa pozriete aj do minulosti, tak odvádza naozaj dobrú prácu,“ uzavrel Andreas Seidl.