logo F1online.skF1online.sk

Ricciardo zabúdal na Monako v simulátore, McLaren si trúfa na dobré body

Daniel Ricciardo
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl2. 6. 2021

Za čias Hondy smeroval McLaren na rýchly okruh do Baku s malou dušičkou, teraz si trúfa na dobré body. Najmä dlhá, 2,2-kilometrová rovinka, by britskému tímu mohla sedieť. Preteky v Azerbajdžane budú mimoriadne dôležité pre Daniela Ricciarda.

Skúsený Austrálčan totiž zatiaľ zaostáva za mladším tímovým kolegom a v Monaku skončil mimo bodov. Uplynulý týždeň strávil Ricciardo v továrni McLarenu, kde sa venoval jazde na simulátore.

„V Monaku to nebol môj víkend, no som pripravený vrátiť sa späť. Bolo dôležité vziať si čas na reset hlavy. Spolu s tímom sme tvrdo pracovali v simulátore, aby sme pochopili, analyzovali a presne určili oblasti, v ktorých sa musíme zlepšiť. Vieme, že v aute je potenciál, len treba dať všetko dokopy a odomknúť ho. Chcem stavať na progrese z Portugalska a Španielska,“ vyhlásil Daniel Ricciardo, ktorý má na Baku rozporuplné spomienky. V roku 2017 tam vyhral, keď pritom už v šiestom kole musel absolvovať dlhšiu zastávku v boxoch, počas ktorej mu mechanici museli vyčistiť brzdy, ktoré boli príliš horúce po nabratí nečistôt z trate. Parádnym spôsobom sa však vrátil do hry, využil ťažkosti Hamiltona s opierkou hlavy, trest Vettela a dosiahol pamätný triumf. O rok neskôr však preteky nedokončil, keď sa pri pokuse o predbehnutie zrazil na konci cieľovej rovinky s tímovým kolegom. On aj Verstappen z pretekov vypadli. Ricciardo tu preteky nedokončil ani v roku 2019.

„Baku je parádny mestský okruh. Stať sa tu môže čokoľvek. Na jednej z najdlhších roviniek v kalendári môžu v prvej zákrute ísť vedľa seba aj tri autá. Verím, že dokážeme náš monopost dostať už v piatok do správneho okna a zažijeme dobrý víkend,“ zaspomínal si Ricciardo na rok 2017, keď v nájazde do prvej zákruty predbehol troch súperov naraz.

Lando Norris ťahá sériu desiatich pretekov, počas ktorých bodoval. Po pódiách, ktoré dosiahol v Rakúsku 2020 a Imole 2021, sa v nasledujúcich pretekoch vždy umiestnil v prvej päťke. Podobné ciele bude mať aj v Baku.

„Pódium v Monaku bolo fantastické. Chceme udržať pozitívne nastavenie aj pre Baku. Tento okruh je unikátny mixom dlhých roviniek a pomalých zákrut. Je to nepredvídateľná trať, kde vždy cítite príležitosť. Ak prídu príležitosti, musíme byť pripravení ich využiť. Potrebujeme vyťažiť z auta maximum a vyhnúť sa problémom, pretože na mestskej trati máte len veľmi malý priestor na chyby,“ povedal Lando Norris.

McLaren v časoch Hondy získal v Azerbajdžane len dva body. O niečo lepšie to bolo v rokoch 2018 a 2019, keď britská stajňa v oboch prípadoch dosiahla dvojité body.

„Naším cieľom je pokračovať v dobrom vstupe do sezóny. Kľúčová bude spoľahlivosť, správne strategické rozhodnutia a schopnosť vyťažiť z nášho balíka maximum. Baku má úplne iné charakteristiky ako Monako. Na mestskú trať je tu až nezvyčajne dlhá rovinka, zároveň však aj veľa pomalých zákrut, ktoré predstavujú príležitosť a súčasne výzvu. Podstatné bude nájsť správny balans. Sme pripravení bojovať o dobré body,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl.

V Azerbajdžane môže väčšiu úlohu zohrať výkon motora. McLaren bol už v minulej sezóne veľmi silný na tratiach s nižším prítlakom, teraz navyše môže ťažiť z pohonnej jednotky od Mercedesu. „Tento okruh je citlivý na výkon motora. Predbiehanie zväčša vidíme na dlhej rovinke. Keďže je tak dlhá, nie je len o výkone, ale aj o vzduchovom vaku, ktoré vytvára auto pred vami,“ hovorí Randy Singh, ktorý má v tíme na starosti strategické rozhodnutia.

Zmena oproti roku 2019, keď sa v Baku jazdilo naposledy, spočíva v pneumatikách. Vtedy sa používali zmesi C2 až C4, teraz to budú najmäkšie, čiže C3 až C5. V roku 2018 a 2019 sa v Azerbajdžane jazdilo v apríli, teraz v júni, pričom sa očakávajú príjemné teploty a slnečné počasie. „Bude zaujímavé sledovať, aká bude výdrž najmäkšej zmesi C5. Môže sa stať, že C5 bude kvalifikačná pneumatika, na ktorej však nevyhnutne nechcete štartovať do pretekov. Rovnako tu máme relatívne vysokú šancu výjazdu safety caru, to isté však platilo aj pre Monako,“ dodal Singh narážajúc na to, že v Monaku sme nevideli nielen safety car, ale dokonca ani žlté vlajky.

Súvisiace články

Diskusia