logo F1online.sk

Surer o Vettelovi: Takýto úspech už ozaj potreboval

Sebastian Vettel
© FOM
Ladislav Király
Ladislav Király1. 6. 2021

Sebastian Vettel podal v nedávnych pretekoch v Monaku vynikajúci výkon a vďaka piatemu miestu získal desať majstrovských bodov, ktoré boli jeho prvé v Aston Martine. Konečne dokázal výraznejšie predčiť Lanca Strolla a potešiť svojich fanúšikov.

„Takýto úspech už ozaj potreboval,“ vyjadril sa bývalý pretekár Marc Surer v rozhovore pre Formel1.de. „Už rok jazdil len niekde vzadu a bolo smutné sledovať to. Teraz, keď mal kolegu počas celého víkendu pod kontrolou, sa podľa mňa opäť poriadne naštartoval.“

Ale nebolo to tak, že ak by potreboval dobrý víkend, mohol sa naštartovať už minuloročnými pretekmi v Turecku? Veď tam sme ho videli na pódiu. Surer s tým celkom nesúhlasil, pretože v Istanbule to bolo aj o šťastí. Teda hlavne o šťastí. Teraz však nie.

Nemec jazdil v Monte Carle za Lewisom Hamiltonom, ktorého sa v niektorých okamihoch nedokázal držať. A to napriek tomu, že ten bol brzdený Pierrom Gaslym. Vettel na Hamiltona chvíľami strácal už šesť sekúnd, čo naznačovalo, že dopredu sa nedostane ani cez boxy. Napriek tomu sa mu to podarilo.

„Keď ste za Lewisom Hamiltonom, tak nemáte žiadnu šancu. Môžete za ním jazdiť celé dve hodiny. Seb sa potom až príliš prepadol a pomyslel som si, že aj keby si šetril pneumatiky, nemôže sa za neho prepadnúť až tak výrazne. V tom prípade totiž nevie využiť ani jeho zastávku v boxoch.“

„V tejto chvíli som sa sám seba pýtal, či nemá problémy s motiváciou,“ priznal Surer, ktorého domnienka sa však nepotvrdila. Vettel na to potom v pravú chvíľu dupol a bol rýchly. Vďaka „overcutu“ predstihol jednak Hamiltona a jednak Gaslyho.

„V Monaku viete byť rýchli len vtedy, keď s autom tvoríte jeden celok. U Vettela bol v tomto smere vždy problém. Vždy potreboval auto, ktoré mu sadne, nedokázal sa prispôsobiť každému. V tom je podľa mňa jeho slabina. Na druhej strane je to však aj jeho sila, pretože ak mu auto sadne, je veľmi ťažké poraziť ho.“

„Ak bolo auto dobré v Monaku, musí byť dobré aj v Baku, pretože je to takisto mestský okruh, aj keď má samozrejme veľmi dlhú rovinku,“ pokračoval Surer, podľa ktorého to však má aj svoje „ale“. „Ale nemôžeme zabúdať na to, že v Monaku jazdia všetci s maximom krídel, takže s najsilnejším prítlakom, aký majú. Je zrejmé, že takto Aston Martin fungoval dobre. Napríklad taký Alpine s najvyšším možným prítlakom vôbec nefungoval dobre.“

„V Baku nebude možné jazdiť s najsilnejším prítlakom, pretože dlhá rovinka by tímy potrestala. Musíme si počkať na to, ako bude Aston Martin fungovať so slabším prítlakom. Ak to nepôjde, tak je to problém,“ dodal Marc Surer.