Seidl sa hnevá na konanie FIA v súvislosti s ohybnými krídlami
Najväčšou technickou kontroverziou tohto ročníka je zatiaľ kauza s ohybnými zadnými krídlami, ktorej hlavným „obvineným“ je Red Bull. Na ten upozornili vo svojich vyjadreniach hlavne Lewis Hamilton a zástupcovia Mercedesu. FIA na to rýchlo reagovala sprísnením pravidiel, ktoré však začnú platiť až od 15. júna.
Red Bull sa v tomto smere pohybuje na hrane pravidiel už dlhšie. Jeho zadné krídla prejdú potrebnými záťažovými testami, ale aj napriek tomu sa na rovinách pri vysokej rýchlosti v dôsledku pôsobenia odporu vzduchu ohýbajú. Tým samozrejme znižujú odpor vzduchu a na rovinke získavajú rýchlosť k dobru.
Jednoduché riešenie, avšak nie práve bezpečné. FIA preto reagovala zavedením prísnejších záťažových testov. Tieto upravené pravidlá však začnú platiť až od 15. júna a aj mesiac po tom môžu tímy rátať s 20-percentnou toleranciou, ak by testom neprešli.
„Keď si pozriete obrázky a zábery z Barcelony, tak je úplne jasné, čo sa tam dialo,“ povedal šéf McLarenu Andreas Seidl v Monaku. „Reakciu FIA, ktorá vydala technickú direktívu, preto vítame a sme s ňou v zásade spokojní.“
„Rozhodne však nesúhlasíme s načasovaním. Podľa nás neexistuje dôvod, prečo by tieto tímy – nehovoríme totiž len o jednom, ale týka sa to viacerých – získali výhodu takýmto konaním, ktoré je podľa nášho názoru v rozpore s pravidlami.“
„Zo svojej výhody mohli ťažiť hneď v niekoľkých predošlých pretekoch, s čím samozrejme nie sme spokojní. A teraz vyšlo nariadenie, podľa ktorého si túto výhodu môžu ponechať aj na niekoľkých ďalších podujatiach. S tým teda zásadne nesúhlasíme a už sme v tejto súvislosti hovorili s FIA,“ uzavrel Seidl.
Na záver pripomíname, že 6. júna sa bude konať Veľká cena Azerbajdžanu na okruhu v Baku, ktorý má veľmi dlhú hlavnú rovinku. Práve to Seidla a McLaren veľmi hnevá.
- Značky
- Andreas Seidl
- McLaren