logo F1online.sk

Ricciardo po návrate do TOP10 nie je úplne spokojný: Mohol som byť aj štvrtý

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl9. 5. 2021

Fanúšikovia McLarenu môžu len veriť, že aj do tretice bude platiť, že čím slabšia sobota, tým lepšia nedeľa. Britský tím mal totiž určite lepšiu rýchlosť než „len“ na siedme a deviate miesto na štarte.

Lando Norris druhý víkend po sebe absolvoval svoje najlepšie kolo v Q3 na ojazdených pneumatikách, a Daniel Ricciardo zase nestihol v závere Q3 svoje druhé merané kolo. Austrálčana to po kvalifikácii mrzelo, veril, že v monoposte bola rýchlosť napríklad na štvrté miesto na štarte.

„V Q1 som si ušetril jednu sadu mäkkých pneumatík, vďaka čomu som mal v Q3 dva pokusy na čerstvej zmesi. Keďže sme to však na konci nestihli, nemohol som to nijako využiť. Vždy sa tam dá získať nejaká desatina, takže ak by mi vyšlo skutočne dobré kolo, mohol som štartovať aj štvrtý,“ povzdychol si Daniel Ricciardo.

Jeho inžinier Tom Stallard mu počas výjazdového kola pravidelne hlásil, koľko sekúnd zostáva do šachovnicovej vlajky. McLaren však zrejme podcenil to, čo vídavame nielen v Barcelone – a síce „zgrupovanie“ sa áut v poslednej sekcii. Ricciardo tak už nemal šancu zlepšiť svoj čas a len sledoval, ako zo šiesteho miesta padol na siedme.

Aj napriek tomu bol Austrálčan pozitívne naladený. V Q3 odjazdil vôbec najrýchlejší prvý sektor, v ktorom treba auto tlačiť na hranu. „V prvom sektore dupnete na plyn a držíte auto na trati. Potrebujete tam sebadôveru v auto, ktorú som v kvalifikácii skutočne mal. Vďaka lepšiemu nastaveniu som si mohol viac veriť.“

Daniel Ricciardo ocenil aj vylepšenia, ktoré McLaren do Barcelony priviezol. „Myslím si, že v sobotu sme vyladili nastavenie, vďaka čomu začali vylepšenia skutočne fungovať a našli sme rýchlosť. Na tejto trati je stále niekoľko zákrut, v ktorých sa trochu hľadám. V každom prípade však kvalifikačný výkon môžem označiť za taký malý zlom. Určite to bol pre mňa pozitívnejší deň. Stále však nie dokonalý, pretože sa zamýšľam, čo by bolo, ak by sme stihli posledný pokus v Q3,“ povzdychol si skúsený rodák z austrálskeho Perthu, ktorý upravil kvalifikačnú bilanciu na 3:1 vo svoj prospech.

McLaren opäť raz nevyťažil v kvalifikácii zo svojho balíka maximum. V Imole doplatil na škrtnutý čas Landa Norrisa pre porušenie traťových limitov, v Portugalsku kvalifikácia vôbec nevyšla Danielovi Ricciardovi a Lando Norris sa vinou premávky nemohol zlepšiť v poslednom pokuse. Ani v Barcelone to nebolo ideálne.

„Z konkurencieschopného auta sme, žiaľ, v kvalifikácii nevyťažili maximum. Landov monopost bol po prvom pokuse v Q3 poškodený. Tento pokus musel absolvovať na ojazdených pneumatikách, jednu sadu stratil po incidente v Q1. Daniel nestihol svoje posledné merané kolo. Ako vždy, budeme to analyzovať, pozrieme sa na detaily a poučíme sa z toho,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

McLaren však má dobré pretekové auto, s ktorým určite môže pri dobrej stratégii potrápiť a zdolať oba Alpine či Ferrari. „Určite sme v sobotu mohli dosiahnuť viac. Siedme a deviate miesto s konkurencieschopným monopostom nám však umožňujú bojovať v pretekoch o dobré body,“ doplnil Andreas Seidl.