logo F1online.sk

Piloti by privítali odstránenie šikany v poslednom sektore

Barcelona, Catalunya, Španielsko
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala6. 5. 2021

Okruh v Barcelone si cez zimu prešiel zmenou. Od tohto roku sa bude jazdiť na úplne novej desiatej zákrute, ktorá je akýmsi kompromisom medzi niekdajším vnútorným a vonkajším variantom. Na ňu sú už piloti zvedaví, no viac ako jej zmenu by zrejme privítali odstránenie šikany v závere kola.

Barcelonská pravo-ľavo-pravá trojzákruta sa do kalendára dostala v roku 2007, čím nahradila rýchlu pravotočivú zákrutu. Tým sa podarilo znížiť rýchlosti v poslednom sektore, teda pred cieľovou rovinkou. Kompetentní si od toho sľubovali viac predbiehania.

Tri roky predtým sa menila konfigurácia i v desiatej zákrute, kde sa prešlo na pomalší variant. Ten je od januára minulosťou. “V skutočnosti je to dosť vzrušujúce, zmenila sa trať, desiata zákruta má novú konfiguráciu. Skúsime ju teda a uvidíme,” povedal vo štvrtok Sebastian Vettel.

“Vyzerá inak ako vo všetkých tých sezónach, v ktorých sme tu boli. Uvidíme, ako sa po nej pôjde, keď vyjdeme na trať,” pokračoval Nemec ešte nie celkom spokojným hlasom: “Jediná vec, ktorú by sme asi mali vyriešiť, je tá šikana v poslednom sektore. Mali by sme prinavrátiť pôvodnú dvojzákrutu. Áno, určite nie tento rok, ale azda v budúcnosti.”

Ani dvaja domáci pretekári Carlos Sainz a Fernando Alonso by sa nebránili návratu niekdajšej dvanástej zákruty. “Odkedy zaviedli tú šikanu, nemyslím si, že by sa predbiehanie naozaj zlepšilo,” hovorí Sainz.

Ten má vo veci jasno: “Naozaj si nemyslím, že by pomohla predbiehaniu. Ja by som zvolil tú pre pilotov a azda i fanúšikov zábavnejšiu verziu. Myslím, že pretekanie sa od tých čias zmenilo. Teraz máme DRS, takže DRS by azda bolo efektívnejšie práveže vtedy, keď by ste zo zákruty vychádzali v trochu vyššej rýchlosti.” Čím vyššia rýchlosť na rovinke, tým vyšší odpor vzduchu a tým by bol efekt DRS väčší.

A čo názor Fernanda Alonsa? “Z pohľadu pilota by ste asi uprednostnili dve rýchle zákruty za sebou, aby ste čo najlepšie využili potenciál auta F1 a jeho aerodynamiky. Pred pár rokmi sa to menilo, bol na to i dôvod a asi má opodstatnenie aj teraz. Ale ja si rád zajazdím na akejkoľvek konfigurácii.”

Súvisiace články