logo F1online.sk

Marko sa hnevá: To bolo veľmi športové, Mercedesy

Max Verstappen, Christian Horner a Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 5. 2021

Pomohol dnes McLaren Valtterimu Bottasovi a Lewisovi Hamiltonovi? Dostal Lando Norris pokyn, aby zabrzdil Maxa Verstappena? A kto ho vydal? Bol to Mercedes či nebodaj priamo Wolff? Takéto otázky sa po sobote azda preháňajú hlavou Helmuta Marka, ktorý sa hnevá na blok tímov s pohonnými jednotkami Mercedes. Vyčíta im, že Verstappen prišiel o pole position.

Helmut Marko svojimi slovami narážal na vysielačkovú komunikáciu pre Landa Norrisa, ktorý dostal na konci Q3 správu, aby Maxovi Verstappenovi nič neuľahčoval. Holanďan totižto na konte ešte nemal žiaden čas.

Každý si túto správu vyložil po svojom. Časť divákov v nej videla praobyčajný odkaz, aby Norris neponúkol Verstappenovi na cieľovej rovinke zákryt, no druhá skupina mohla aj z načasovania vysielačky v priamom prenose nadobudnúť pocit, že Norris mal pilota Red Bullu zablokovať. Ešte to umocnil hromžiaci Verstappen, ktorý sa sťažoval práve na Norrisa s Vettelom a na to, že ho zabrzdili.

“Samozrejme, že je to frustrujúce, keď zajazdíte najrýchlejšie kolo,” opisoval svoje pocity zo straty pole position Helmut Marko pre ServusTV. “V štvrtej zákrute ho zabrzdil poryv vetra zozadu a vzal ho so sebou. Kvôli tomu prišiel o čas, nič nezískal.”

“Potom pri druhom pokuse Landovi Norrisovi povedali, aby Maxovi neurobil žiadnu službu. Veľmi športové od Mercedesov,” ironicky odkázal športový poradca Red Bullu. “A potom Vettel, samozrejme, on mal plné ruky práce, aby auto udržal na trati. Bolo to trochu nešťastné.”

Na tieto slová okamžite zareagoval šéf McLarenu Andreas Seidl, ktorý musel obhájiť svoj tím. “V prvom rade chcem, aby bolo jasno v tom, že my jazdíme sami za seba a pre nikoho iného,” odmietol akékoľvek úkolovanie Mercedesom Seidl. “Naším cieľom je skončiť čo najvyššie s našimi dvoma autami.”

“Myslím si, že je normálne ako pri všetkých ostatných — a Max nie je výnimkou —, že im nechcete poskytnúť zákryt. Ten totiž predstavuje výhodu pre to druhé auto. Kvalifikácia je o tom, aby ste to kolo zajazdili sami a bez pomoci niekoho iného. Táto vysielačka, na ktorú asi narážajú — na cieľovej rovinke po skončení kola sa všetci snažili uhnúť z cesty, zmenšiť ten vzduchový zákryt, aby každý zajazdil svoje kolo sám a bez dodatočnej pomoci.”

Lando Norris neskôr dovysvetlil, že on vysielačku pochopil rovnako ako ju jeho tím zamýšľal. Cieľom teda nebolo brzdiť Maxa Verstappena, len mu nepomôcť na cieľovej rovinke. “Nemám ani poňatia, čo som spravil zle. Bol som si dosť istý, že som stále dosť ďaleko pred ním. Keď som ho pustil pred seba, bol som úplne napravo, na opačnej strane trate a na druhom prevodovom stupni som šiel najpomalšie, ako som vedel.”

“Robil som, čo som mohol, aby som sa mu vyhol. Nechcel som ho zabrzdiť ani nič také. Avšak nepočul som a ani som nevidel, čo sa o tom hovorilo. Nezablokoval som ho ani nič také, nebol som tak blízko,” bránil sa Brit.