logo F1online.sk

Giovinazzi sa hnevá na Mazepina, zmaril jeho šance na postup do Q2

Antonio Giovinazzi
© Pirelli Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 4. 2021

Aj druhá kvalifikácia sezóny priniesla kontroverzný incident, ktorého priamym aktérom bol ruský pilot v službách Haasu Nikita Mazepin. Ten v samom závere Q1 vyštartoval takmer súčasne s Antoniom Giovinazzim, vyviezol sa v jeho zákryte a na cieľovej rovinke ho aj predbehol. Taliansky pretekár tak nemal šancu svoj čas zlepšiť a z kvalifikácie vypadol.

Ruský mladík tak porušil známu džentlmenskú dohodu, podľa ktorej sa v kvalifikácii sa v záverečnom sektore už nepredbieha. On sa však bráni tým, že do konca kvalifikácie zostávali len posledné sekundy, mohol teda buď vyštartovať alebo zostať uväznený v prípravnom kole.

„Máme predsa džentlmenskú dohodu, všetci si musíme nechať priestor na rýchle kolo. Nebolo to z jeho strany korektné,“ myslí si Giovinazzi. „Zmaril moje kolo a potom tuším pokazil aj to svoje. Nechápem, prečo to urobil, ale to vám už musí vysvetliť on.“

Keďže v záverečných pokusoch sa všetci dokázali zlepšiť a Antoniovi to bolo znemožnené, zostal uväznený v Q1 a do nedeľných pretekov odštartuje zo sedemnásteho miesta.

„Pred týmto incidentom sme boli na štrnástom mieste a mne bol môj záverečný pokus znemožnený. Určite tu teda bola šanca na postup,“ dodal taliansky pretekár.

Jeho ruský náprotivok sa však bráni. Džentlmenskú dohodu vraj do bodky dodržiaval a problém vidí v počínaní jazdcov v čele „vláčika“, ktorý sa zišiel v nájazde do záverečných pokusov.

„Vyšiel som z boxov a myslel som si, že mám dosť veľký odstup. Skrz pit lane som išiel pekne pomaly, aby som sa uistil, že v sedemnástej a osemnástej zákrute budem mať dostatok priestoru. Naučil som sa, čo treba robiť v štrnástej a pätnástej zákrute, aby som mal potrebnú úroveň teplôt,“ opísal svoje prípravné kolo Mazepin.

„Keď som však prišiel do sedemnástej zákruty, bol tam vláčik asi piatich alebo šiestich áut, ktoré išli veľmi pomaly. Prvé auto bol jeden z Mercedesov a išiel naozaj pomaly. Nie som si istý, prečo to urobil, ale asi si takto potreboval pripraviť pneumatiky.“

„Ocitol som sa teda vo vláčiku a držal sa džentlmenskej dohody. Potom mi v sedemnástej zákrute inžinier oznámil, že zostáva už len desať sekúnd a musím začať tlačiť. Ricciardo a Russell boli tesne za mnou a tiež chceli ísť, tak som vyrazil, Antonio to zbadal a takisto vyrazil. Bol som veľmi blízko pri ňom a mojou jedinou možnosťou bolo pokračovať vpred,“ dodal ruský pretekár.

Súvisiace články