logo F1online.skF1online.sk

Recept na návrat vidí McLaren v silnej jazdeckej dvojici

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl8. 4. 2021

V sezónach 2019 i 2020 sme zvykli vídať jazdcov McLarenu v kvalifikáciách a často aj v pretekoch bok po boku. Carlos Sainz a Lando Norris konzistentne zbierali body, čo bolo napríklad v uplynulom ročníku rozdielovým faktorom oproti Racing Pointu v bitke o tretie miesto Pohára konštruktérov.

Carlos Sainz už je vo Ferrari, na jeho miesto však prišiel iný výborný pilot. A prvé preteky v Bahrajne naznačili, že aj v roku 2021 bude mať McLaren silnú a vyrovnanú jazdeckú dvojicu. Lando Norris a Daniel Ricciardo získali cenných 18 bodov. Pre šéfa tímu Andreasa Seidla sú dvaja vyrovnaní jazdci kľúčom k návratu britskej značky na pozície, kam historicky patrí.

„Keď sme sa rozhodovali pre Daniela, tak sme si boli istí, že aj v tomto roku budeme mať veľmi silnú jazdeckú dvojicu. Kľúčom k zaisteniu pozícií v Pohári konštruktérov v posledných dvoch sezónach bolo, že sme mali dvoch jazdcov, ktorí boli vždy pripravení pozbierať dobré body,“ povedal Andreas Seidl.

Daniel Ricciardo sa s novým tímom a autom ešte potrebuje zžiť, v Bahrajne však napríklad v kvalifikácii tesne zdolal Landa Norrisa. V pretekoch aj kvôli poškodeniu podlahy po kontakte s Gaslym obsadil solídnu siedmu priečku, kým Norris preťal cieľovú čiaru na štvrtom mieste.

„Som skutočne šťastný z toho, čo sme od oboch našich pilotov zatiaľ videli. Je skvelé, že sa opäť zdá, že máme k dispozícii veľmi silnú dvojicu. Dokázali sme sa dostať s obomi autami do Q3, obaja naši jazdci boli stále veľmi blízko pri sebe,“ pokračoval šéf tímu.

Vo Wokingu celkovo panuje po prvom víkende sezóny spokojnosť a dobré nastavenie pred pretekmi v Imole. „Som veľmi rád, ako sme zvládli prvý víkend. Opäť sa nám vrátila tvrdá práca, ktorú sme v zime odviedli,“ vyhlásil Andreas Seidl.

Zaujímavé je ešte jedno porovnanie – v Bahrajne 2021 stratil McLaren v kvalifikácii na pole position Maxa Verstappena deväť desatín sekundy, čo je o tri desatiny menej než v kvalifikácii v roku 2020. Zdá sa, akoby sa „papájoví“ skutočne o niečo priblížili k špičke, i keď všetci si uvedomujú, že to budú malé, ťažko vybojované krôčiky.

„Strata na pole position bola menšia než pred rokom, čo je ďalší povzbudzujúci signál, že sme s naším autom urobili ďalší krok smerom k špičke, a že ideme správnym smerom,“ uzavrel Seidl.

Súvisiace články

Diskusia