logo F1online.sk

Bahrajnské divadlo prinieslo triumf Hamiltona, traťové limity horúcou témou

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala28. 3. 2021

Boj do posledného kola a napokon aj štipka kontroverzie. Mercedes na Veľkej cene Bahrajnu strategicky vyšachoval Red Bull, ktorý však mal víťazstvo takmer vo vrecku. Max Verstappen tri kolá pred koncom predbehol Lewisa Hamiltona, bol však široký v štvrtej zákrute a tak ho pustil pred seba. Vedenie potom nedokázal získať späť. Pred víkendom pritom riaditeľstvo pretekov rozhodlo, že v štvrtej zákrute nebude sledovať traťové limity. Napokon si to zrejme rozmyslelo.

Prvý vzruch nastal ešte pred samotným začiatkom pretekov, keď v zahrievacom kole odstavil svoj Red Bull Sergio Pérez, ktorého auto kompletne zhaslo. Podarilo sa mu ho opäť nahodiť, no musel štartovať z boxov. Piloti si medzitým dali hneď dve zahrievacie kolá.

Dráma pokračovala aj v prvom kole. Skvelo odštartoval Charles Leclerc, ktorému sa podarilo dostať pred Bottasa a aj Sebastian Vettel, ktorý po štarte z posledného miesta získal niekoľko pozícií. Výjazd z tretej zákruty nezvládol Nikita Mazepin, ktorý sa roztočil a skončil v múre. Opakované zábery neodhalili žiadny kontakt so súperom, bola to čistá jazdecká chyba ruského pretekára. Po reštarte predviedol podobnú chybu Mick Schumacher, ktorý však svoje auto nerozbil a mohol pokračovať.

Toľko šťastia nemal Pierre Gasly, ktorý “ťukol” zozadu jeden z McLarenov a musel zájsť do boxov po nové predné krídlo. V šiestom kole sa Bottas konečne prepracoval cez Leclerca a ten sa Mercedesu nedokázal udržať. Zakrátko sa tak strhol boj o štvrté miesto medzi Leclercom a Landom Norrisom. Britskému mladíkovi to trvalo pár kôl, no svojho kamaráta zdolal. Dlho sa mu však nedarilo odpútať a Charles sa dokázal držať v jeho DRS dosahu niekoľko kôl.

V dvanástom kole začali prvé pitstopy a do boxov zamieril trochu prekvapivo aj Lewis Hamilton, ktorý obul tvrdé pneumatiky a skúsil undercut na Maxa Verstappena. V 17. okruhu zamieril k mechanikom aj Bottas. Max nasledoval až o kolo neskôr a vyšiel až sedem sekúnd za Hamiltonom. Na rozdiel od Mercedesov však obul stredne tvrdú zmes.

V prostrednej časti pretekov sa nám o divadlo staral najmä Sebastian Vettel, ktorý poriadne pretiahol svoj stint a došlo aj k prvému súboju s jeho odvekým rivalom Fernandom Alonsom. Poradie však zostalo stabalizované.

V čele pretekov sa držal Hamilton, ktorého Verstappen postupne sťahoval. V strede poľa vládol Norris, no Leclerc ho dokázal vyrovnať a zdalo sa, že pretekové tempo Ferrari a McLarenu je takmer identické, čo podčiarkla aj rýchlosť Daniela Ricciarda. Za nimi potom Stroll, Sainz a Pérez, ktorý sa dral dopredu.

V 28. kole zamieril do boxov Hamilton. Max zašiel k mechanikom až v 40. okruhu a z boxov vyšiel osem sekúnd za Hamiltonom. Tým započala stíhacia jazda Holanďana.

V 45. kole došlo k pomerne drsnej kolízii medzi Estebanom Oconom a Sebastianom Vettelom, ktorí sa vtedy pohybovali na nebodovaných priečkach. Francúz sa cieľovej rovnike dostal pred pilota Aston Martinu, ten sa zaradil zaňho, no nedobrzdil a Estebana torpédoval.

Max dotiahol svoju stíhaciu jazdcu v 53. kole, keď po krásnom súboji Hamiltona predbehol, no nie nadlho. Dostal totiž inštrukciu, aby mu pozíciu vrátil, pretože v štvrtej zákrute prekročil traťové limity. Tie pritom v pretekoch nemali byť strážené, čo hojne využíval najmä Hamilton. Verstappen tak Britovi vedenie vrátil a v ostatných troch kolách už nedokázal nájsť rýchlosť, aby ho opätovne predbehol. Víťazstvo tak putuje do garáže Mercedesu, tretí preťal cieľovú čiaru Bottas.

Zvyšok bodovanej desiatky sa zoradil takto: Norris, Pérez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Cunoda, Stroll.

FIA