Max Verstappen najrýchlejším mužom predsezónnych testov, za ním Cunoda a Sainz
Zoštíhlené testy vstupujú do svojej záverečnej fázy. To, čo obvykle trvalo dva týždne, sa v tomto roku zmestilo do troch dní. V prvých dvoch dňoch nechýbali rozpačité momenty, ktoré neobišli ani tie najväčšie mená. Tempo sa však stále zlepšuje a očakávame, že v nedeľu odjazdíme najviac kôl za celé predsezónne testy.
Jazdecké zostavy v tretí deň testov, dopoludnia/popoludní:
- Mercedes: Bottas/Hamilton,
- Red Bull: Pérez/Verstappen,
- McLaren: Ricciardo/Norris,
- Aston Martin: Stroll/Vettel,
- Alpine: Ocon/Alonso,
- Ferrari: Leclerc/Sainz,
- AlphaTauri: Gasly/Cunoda,
- Alfa Romeo: Räikkönen (celý deň),
- Haas: Schumacher/Mazepin
- Williams: Russell (celý deň).
Nedeľa sa nesie v znamení pamiatky Murrayho Walkera, ktorý nás v sobotu navždy opustil. Tímy, komentátori prenosu i obrazovky na okruhu si na túto legendu Formuly 1 spomenuli.
Desiatka stajní svoj testovací program zahájila od prvej minúty. Na okruhu Sachír dnes panujú veľmi dobré podmienky, vietor v porovnaní s prvými dvoma dňami zoslabol a teplota by mala zostať konštantná v priebehu celého dňa.
Veľmi veľa pozornosti pre seba v priebehu dopoludnia ukradol pilot Ferrari Charles Leclerc. Ten so svojim tímom skúšal kvalifikačné simulácie a zajazdil veľmi rýchly čas, ku ktorému sa ostatní jazdci neustále blížili, prelomiť sa ho podarilo až po vyše dvoch hodinách Sergiovi Pérezovi. Správanie Ferrari pochválil priamo z okruhu aj expert televízie Sky Sports, Karun Čandhok, podľa ktorého vyzerá monopost SF21 veľmi rýchlo a agilne.
Ostatné tímy zrýchľovali len pozvoľna. Tímy s motormi Mercedes sa sústredili na dlhé jazdy a s výnimkou McLarenu boli na trati vôbec najaktívnejšie. Pohybovali sa však v dolnej polovici celkového poradia. Taký Lance Stroll na Aston Martine bol na trati prakticky neustále, no stále s decentným odstupom šiestich sekúnd na najlepších. Podobne na tom bol i Kimi Räikkönen, ktorý bol prakticky po celú dobu na desiatom mieste, jeho pretekové časy však boli pomerne kvalitné a stal sa najaktívnejším jazdcom dopoludnia s 91 okruhmi na konte.
Záujem kamier vyvolal aj Mick Schumacher, ktorý s Haasom taktiež skúšal kvalifikačné simulácie a predviedol niekoľko pekných rýchlych kôl.
Inak sa toho na trati veľa nedialo, dopoludnia sa tímom vyhli väčšie technické problémy a samotní jazdci sa dopustili len drobných chýb, nemali sme teda žiadne prerušenie červenými vlajkami.
Najrýchlejší čas si napokon udržal Sergio Pérez, druhý najrýchlejší Charles Leclerc a tretí Lando Norris.
Popoludní pokračovali testy v pokojnom tempe podobne, ako dopoludnia. Takému Lewisovi Hamiltonovi trvalo asi sedemdesiat minút, kým zajazdil rýchly čas. Mercedes v jeho rukách pokračoval v tom, čo ukazoval prvé dva dni. Zadná časť naďalej „tancovala“ a sedemnásobný šampión sa ocitol niekoľkokrát mimo trať alebo v hodinách. Svoj monopost nezvládol ani japonský mladík Juki Cunoda, no podobne ako dopoludnia, ani popoludní sme nevideli žiadne prerušenie červenými vlajkami.
Na vlne problémov so spoľahlivosťou sa vezie Aston Martin. Po bezproblémovom dopoludní Lancea Strolla s množstvom kôl v pretekových simuláciách nasadol do auta Sebastian Vettel, ktorý si ho však príliš neužil. Po necelých dvoch hodinách zastavil v boxoch a na trať sa už nevrátil. Tím oznámil, že sa jednalo o problém s turbom.
Porucha však postihla aj Carlosa Sainza, ktorého monopost sa zasekol na štvrtom prevodovom stupni, Ferrari následne potvrdilo, že išlo o hydraulický problém. Mechanici však poruchu opravili a Sainz sa na poslednú polhodinu vrátil na trať.
V dobrej forme pokračujú monoposty s motormi Honda. Max Verstappen najprv zosadil z čela svojho tímového kolegu Sergia Péreza a zdalo sa, že si pohodlne udrží prvé miesto. V poslednej hodine sa však začali diať veci. Maxa z trónu zosadil Cunoda, ktorého vzápätí prekonal Kimi Räikkönen. Zdalo sa, že AlphaTauri a Alfa Romeo nasadili vyššie motorové módy. Verstappen sa však do vedenia rýchlo vrátil, aby si s Cunodom prvé miesto niekoľkokrát vymenil. Posledné slovo však mal Holanďan a najrýchlejší čas predsezónnych testov napokon patrí jemu.
Veľmi zaujímavé pritom je i porovnanie maximálnych rýchlostí, kým tá Maxova bola na konci cieľovej rovinky v rozpätí od 306 do 309km/h, Juki išiel viac ako 320km/h. Red Bull tak očividne využíval slabšie motorové módy, než AlphaTauri.
Celkový počet kôl počas troch dní predsezónnych testov:
AlphaTauri | 422 |
Alfa Romeo | 422 |
Ferrari | 404 |
Alpine | 396 |
Haas | 394 |
Williams | 373 |
Red Bull Racing | 369 |
McLaren | 327 |
Aston Martin | 314 |
Mercedes | 304 |
Počet kôl za tri dni testov z pohľadu jednotlivých jazdcov:
Pierre Gasly 237
Kimi Räikkönen 229
Nikita Mazepin 213
Charles Leclerc 212
Fernando Alonso 206
Max Verstappen 203
Lance Stroll 197
Antonio Giovinazzi 193
Carlos Sainz 192
Esteban Ocon 190
Juki Cunoda 185
Mick Schumacher 181
Daniel Ricciardo 173
Sergio Perez 166
George Russell 158
Lewis Hamilton 154
Lando Norris 154
Valtteri Bottas 150
Nicholas Latifi 132
Sebastian Vettel 117
Roy Nissany 83