Testy: V sobotu najlepší Bottas, Aston Martin s problémami | Magazín F1 - F1online.sk

Testy: V sobotu najlepší Bottas, Aston Martin s problémami

Valtteri Bottas
zdroj: Twitter/Mercedes

Druhý deň predsezónnych testov z pohľadu Mercedesu síce neprebehol hladko, no bolo vidieť, že už nachádza pevnú zem pod nohami. Valtteri Bottas zajazdil najrýchlejšie kolo sobotňajšieho programu a k nim pridal aj slušný počet kôl.

Tímy sa popoludní venovali najmä pretekovým simuláciám, a tak spolu nazbierali oveľa viac kôl ako tomu bolo v piatok. Po západe slnka si však viacerí piloti skúsili aj kvalifikačné pokusy, v ktorých mal najlepšie kolo Bottas na najmäkšej zmesi C5.

Valtteri Bottas začal dobiehať zameškané z piatka a spolu s inžiniermi poriadne popracovali na monoposte. Už sme nevideli taký rozladený Mercedes W12. Pri spomínaných Bottasových kvalifikačných pokusoch bolo vidieť, že monopost už drží na trati o čosi lepšie.

Druhé miesto získal Pierre Gasly, ktorému pri mene po 87 kolách svietil najlepší čas 1:30,431, teda o 0,124 sekundy pomalší ako Bottasov. Obaja piloti ho zajazdili na najmäkších pneumatikách. AlphaTauri má za sebou určite ďalší pozitívny deň.

Úlohou Lanca Strolla bolo dobehnúť stratený čas z piatka a tiež zo sobotňajšieho rána, počas ktorého toho Vettel veľa neodjazdil. Kanaďan nakoniec prispel 71 kolami a tretím najlepším časom.

Vyzdvihnúť treba určite McLaren, ktorý sa síce nešiel pretrhnúť v počte kôl, ale zaznamenal ďalší bezproblémový deň. Návrat k spojeniu McLaren Mercedes zatiaľ vychádza na jednotku. A kým ráno Daniel Ricciardo bol najrýchlejší, Norris popoludní tiež nesklamal. Zajazdil štvrtý najlepší čas, no na tvrdšej zmesi ako piloti pred ním.

Približne 80 minút pred koncom sobotňajšieho programu sa na trati objavila červená vlajka. A dôvod bol naozaj kuriózny. Sergio Pérez sa na cieľovej rovinke doťahoval na Nicholasa Latifiho, využil jeho zákryt, no keď sa z neho vyklonil, ľavý kryt motora sa uvoľnil a rozletel na všetky strany. Mechanici museli odpratať spúšť úlomkov, no zvládli to rýchlo a zanedlho sa opäť jazdilo.

Image

Najaktívnejší boli piloti Haasu pred jazdcami AlphaTauri a Williamsu:

  1. Haas 162
  2. AlphaTauri 142
  3. Williams 132
  4. Ferrari 129
  5. Alpine 128
  6. Alfa Romeo 125
  7. Red Bull 117
  8. Mercedes 114
  9. McLaren 104
  10. Aston Martin 80

Sumár dopoludňajšej časti

V sobotu bol na úvod najrýchlejší Daniel Ricciardo, ktorý sa opäť tešil z bezproblémového priebehu. McLaren sa môže potľapkať po pleci, keďže sa mu darí pridávať kilometre aj napriek tomu, že počas zimy menil pohonnú jednotku. Austrálčan odjazdil slušných 52 kôl.

Prvé predstavenie Fernanda Alonsa v Alpine A521 dopadlo takisto na jednotku. Španiel bol dnes relatívne neviditeľný, čo je však na predsezónnych testoch len dobré; nespôsobil žiadnu drámu.

Sergio Pérez skončil na treťom mieste a nadviazal na Maxa Verstappena, ktorý bol po piatku veľmi spokojný. Red Bull mal vynikajúcu prvú polovicu predsezónnych testov.

Nie každému sa však tak darilo. Aston Martin mal dopoludnia ďalšie problémy. Potom, čo sa v piatok objavil “drobný elektrický problém”, kvôli ktorému sa Stroll celé hodiny neukázal na trati, to bola “porucha súvisiaca s prevodovkou”, vysvetlil tím na sociálnych sieťach. Sebastian Vettel tak ráno odjazdil len šesť kôl a odskočil si na obed.

Do kombinézy sa začal obliekať až 20 minút pred dvanástou a na svoje konto pridal len tri kolá. FIA totižto v rámci poslednej päťminútovky testuje svoje systémy, tentoraz to bol test červenej fázy. Keď sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

Mercedes tiež nemôže byť stopercentne spokojný. Lewis Hamilton zostal po šmyku zahrabaný v štrku za trinástou zákrutou, kvôli čomu musela byť na trati vyvesená červená vlajka. Do kokpitu sa posadil až pár desiatok minút po tomto incidente, keď mechanici skontrolovali celé auto.

Menšie problémy mal i Carlos Sainz, ktorý sa viackrát ocitol v šmyku po tom, čo mu ušla zadná časť. Menší incident zaznamenal Latifi. Totálne prebrzdil svoje pneumatiky a do boxov sa musel vracať slimačím tempom, aby zvyšky odstávajúcej gumy nezničili predné krídlo.

LIVE

Live sa skončil

Možno vás zaujme

Komentáre