logo F1online.sk

Ricciardo: Dnes sa mi bude zaspávať o niečo lepšie

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl27. 3. 2021

Daniel Ricciardo mal po prvej kvalifikácii v McLarene dôvod na úsmev. Tesne zdolal svojho tímového kolegu a do VC Bahrajnu vyštartuje z tretieho radu. Celkovo to bola pre britský tím dobrá sobota, šieste a siedme miesto na štarte je predpokladom pre dobrý bodový zisk.

V McLarene veria vo svoju pretekovú rýchlosť. „Už po testoch som sa v aute cítil dobre, no ešte lepšie to bolo pri dlhých jazdách. Stále to tak cítim. Soboty budem musieť zlepšiť, no dnes to bol z môjho pohľadu krok dopredu. Máme dobrý základ, na ktorom môžeme stavať,“ vyhlásil Daniel Ricciardo.

Skúsený Austrálčan v Bahrajne v kvalifikácii ešte nikdy neprehral so svojím tímovým kolegom. Platí to aj po dnešku, keď za sebou tesne nechal Landa Norrisa. „V každej časti kvalifikácii som urobil progres, nekomplikoval som si veci. Som rád, ako k tomu pristúpil tím, ktorý na mňa prehnane netlačil. V piatok som ešte nemal takú rýchlosť, no viem, že je to proces, a v sobotu to vyzeralo inak. Odštartovali sme dobre. Dnes sa mi bude zaspávať o niečo lepšie, keď viem, že som dostal z auta trochu viac.“

Zdá sa, že McLaren si to môže v pretekoch rozdať s Ferrari a AlphaTauri o zaujímavé pozície v TOP10. „Analyzovali sme veci z piatka a zdalo sa, že pretekové tempo bolo u všetkých podobné. Charles Leclerc pred rokom dosiahol skvelé kvalifikačné výsledky, no chýbalo mu pretekové tempo. Zdá sa, že tento rok to bude iné a očakávam, že zajtra bude mať dobré tempo a bude v hre až do konca. Pierre Gasly štartuje na strednej zmesi, čo môže znamenať, že bude zraniteľný na štarte. Verím, že spoločne s Landom získame veľa bodov a vykročíme do sezóny správnou nohou,“ doplnil Ricciardo.

McLareny sa podobne ako Mercedes, Red Bull a AlphaTauri chcel dostať do Q3 na strednej zmesi. V prípade Daniela Ricciarda tento zámer zmarilo prvé zmazané kolo pre porušenie traťových limitov, Lando Norris zase musel v závere zabrať na mäkkej sade pri evolúcii trate.

Pre porovnanie, v novembri minulého roka v Bahrajne štartovali všetky autá z TOP10 na strednej zmesi. Na mäkkej vtedy štartoval len Carlos Sainz ešte na McLarene, ktorého k tomu donútilo prebrzdenie strednej zmesi po technickej poruche z kvalifikácie. Sainz sa vtedy na piate miesto prepracoval so stratégiou mäkká zmes (čerstvá) – mäkká zmes (čerstvá po nehode Grosjeana) – stredná – tvrdá.

V roku 2021 však máme pneumatiky s inou konštrukciou a jazdcom na mäkkých gumách by mohlo sedieť aj chladnejšie počasie. Na abrazívnom asfalte môže byť správna stratégia kľúčová.

„Prvou kvalifikáciou sme dobre odštartovali novú sezónu. Celý tím vrátane našich kolegov z Mercedesu odviedol skvelú prácu. Obaja jazdci dali v Q3 dokopy excelentné kolá, vďaka ktorým štartujeme zo šiesteho a siedmeho miesta. Očakávali sme tesnú bitku medzi nami a ďalšími tímami, čo predznamenáva vzrušujúce preteky. Naše dlhé jazdy vyzerali v testoch i tréningoch dobre, takže do pretekov vstupujeme s vierou, že sa dokážeme pobiť o dobré body,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.