logo F1online.sk

Seidl: Chceme sa priblížiť k Mercedesu a Red Bullu

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl25. 3. 2021

Andreas Seidl od mája 2019, keď sa ako šéf tímu oficiálne pripojil k McLarenu, prakticky neposkytoval väčšie rozhovory. Namiesto slov zaňho hovorili skutky. Aj vďaka 45-ročnému Nemcovi, ktorý do sveta F1 vhupol hneď po štúdiu na univerzite, je britský tím na vzostupe.

Nielen fanúšikov britského tímu potešilo, keď sa Andreas Seidl objavil v rozhovore na podcastovej platforme Beyond the Grid. Hlavnou témou boli pochopiteľne očakávania od novej sezóny. McLaren totiž v zime menil pohonnú jednotku a musel výrazne prestavať svoj monopost.

„Keďže sme v posledných rokoch viackrát menili motor, mali sme s tým skúsenosti. Aj ľudia v Mercedese sú skúsení. Mali sme ambiciózny časový plán. Chceli sme si nechať priestor medzi prvým naštartovaním motora po prvý filmovací deň a po testy. Našťastie všetko prebehlo tak ako má. Stále je však pred nami výzva. V Bahrajne si prvýkrát prejdeme scenármi pre kvalifikáciu a preteky, kde je tlak iný než v testoch,“ povedal Andreas Seidl.

Okrem nového motora zaujal McLaren aj netradičným riešením difúzora. „Uvidíme, či aj ostatní objavia v tomto riešení rovnaký potenciál ako my. Som presvedčený, že je to správne riešenie, no pravdu vždy ukážu až časy na kolo. Ako tím máme v DNA hľadať iné riešenia než mainstream, podporujeme našich ľudí, aby boli agresívni,“ vyhlásil rodák z Mníchova, ktorý vo svete F1 začínal v BMW v čase, keď táto nemecká automobilka úzko spolupracovala s Williamsom.

Andreas Seidl prezentoval ciele McLarenu na sezónu 2021. „Cieľ je pokračovať na ceste, ktorou sa McLaren vydal. Ambícia je jasná – priblížiť sa k Mercedesu a Red Bullu, čo sa nám podarilo aj pred rokom. Teraz potrebujeme urobiť ďalší krok. Inak musíme byť realistickí, budeme v tej istej bitke ako pred rokom. Chceme v nej byť hore, tak ako pred rokom. Máme rešpekt k našim priamym konkurentom, no s našimi jazdcami, motorom Mercedes a so všetkým, čo vidím v tíme, verím, že narobíme súperom problémy. Ak sa vyskytnú príležitosti bojovať ešte vyššie a zdolať niekedy Red Bull či Mercedes, tak sa ich pokúsime naplno využiť.“

McLaren pred rokom skončil v Pohári konštruktérov tretí, ale pred poslednými pretekmi mu hrozilo, že skončí až na piatom mieste. Aj rok 2021 bude v strede poľa zrejme tesný. „Očakávam, že vpredu uvidíme Mercedes s Red Bullom, potom tam bude medzera a bitka šiestich či siedmich tímov možno až v rozmedzí desatín. Bude to skvelé pre fanúšikov, pre šou i pre nás, pokiaľ budeme navrchu tejto bitky. Pre F1 by bolo výborné, ak by sme mohli vidieť dobrú bitku na čele, a ak by sme sa my ostatní priblížili k špičke. Verím, že budeme celkovo bližšie k pozíciám, na ktorých by sme sa mohli biť o pódiá,“ naznačil Seidl túžbu britského tímu, ktorý v sezóne 2019 získal jedno pódium a v roku 2020 dve pódiá.

Do tímu v zime pribudol Daniel Ricciardo, od ktorého si v tíme veľa sľubujú. „Daniel prinesie referenciu, ktorá nám chýbala. Vie vyhrať preteky, ak má správny materiál. Je to úžasná osobnosť s charakterom a pozitívnou energiou. V F1 je desať rokov, no stále na ňom vidím hlad a túžbu po víťazstvách a bitke o titul. Snáď by to raz mohol dosiahnuť aj s nami, to je samozrejme náš celkový cieľ,“ hovorí niekdajší šéf Porsche, s ktorým vyhral slávne preteky v Le Mans.

Už tam sa mohla zrodiť spolupráca Seidl-Ricciardo. „Mali sme debatu na konci roka 2014. Viem, že Daniela to zaujalo, no nedostal povolenie od Red Bullu, ktorý chcel, aby sa plne koncentroval na F1. Tak sme vzali Nica Hülkenberga, s ktorým sme preteky vyhrali. Už vtedy som však Daniela pozorne sledoval a oceňoval som jeho výkony na trati i prínos mimo nej.“

Svoju tretiu sezónu v McLarene začne britský talent Lando Norris. „Lando urobil v zime ďalší krok dopredu a som presvedčený, že má všetko na to, aby patril k jazdeckej špičke F1. Ani teraz nedávame nikoho do popredia, bude to podobné ako s Landom a Carlosom. Páči sa mi, že medzi našimi jazdcami je otvorená výmena názorov, poznatkov o tom, ako vyvíjať auto. V mojom ideálnom svete by to bolo tak, že Daniel by ako víťaz pretekov bol o 0,5 sekundy rýchlejší od Landa, ktorý by to videl a o hodinu neskôr by išiel s naším autom tiež o 0,5 sekundy rýchlejšie. Samozrejme, príde realita. Medzi našimi jazdcami očakávam zdravú bitku, no zároveň veľa bodov, ktoré pozbierajú pre tím. Práve fakt, že nám bodovali obaja jazdci, nám pred rokom zaistili tretie miesto,“ uzavrel Andreas Seidl.