logo F1online.sk

Pirelli očakáva, že nové autá budú rovnako rýchle ako minuloročné

Charles Leclerc
© Pirelli Press Area
Ladislav Király
Ladislav Király16. 3. 2021

Max Verstappen dosiahol v predsezónnych testoch čas 1:28,960s, ktorý bol v podstate na úrovni minuloročných bahrajnských tréningov a zabezpečil by mu jedenáste miesto na štarte pretekov. Všeobecne sa predpokladá, že v aute je ešte o niečo viac a časovo sa tak dokážeme veľmi rýchlo dostať na minuloročnú úroveň.

„Rozdiel oproti minulému roku je veľmi, veľmi, veľmi malý,“ povedal šéf Pirelli pre F1 a automobilový pretekársky šport Mario Isola.

„Pokúšal som sa urobiť určité kalkulácie a časy porovnať s minulým rokom… keď si uvedomíme, že okruh nebol v perfektnom stave a zohľadníme aj množstvo nasadeného paliva, tak podľa mňa neuvidíme rozdiel v časoch a ani slabší výkon, ako v minulom roku.“

Talian predpokladá, že stajniam sa podarilo nájsť už približne polovicu prítlaku, ktorý po minulom roku stratili kvôli zmenám pravidiel. Pôvodné plány boli smelé a autám chceli ubrať okolo desať percent prítlaku, čo by následne pomohlo pneumatikám.

„Súčasná situácia je však taká, že sme svedkami zníženia prítlaku len na úrovni štyroch až piatich percent,“ vyjadril sa Isola, ktorý však svojim pneumatikám napriek tomu verí a možno nebude potrebné predpisovať drasticky vyššie natlakovanie. Niečo naznačil už druhý deň testov v Bahrajne, keď Pirelli znížilo povinné natlakovanie zadných gúm o 1,5 PSI.

„Nie som prekvapený množstvom prítlaku, ktorý dokázali nájsť už takto pred sezónou. Viem totiž, že v tomto smere sú veľmi dobrí,“ usmial sa Mario Isola. „Súčasne som rád, že spolu s FIA, F1 a tímami sme sa rozhodli pracovať na dvoch oblastiach. Jednak sme znižovali prítlak, ale okrem toho sme hľadali takú konštrukciu pneumatík, ktorá sa dokáže popasovať s dodatočnou záťažou. Tú pravdepodobne zažijeme v druhej časti sezóny.“

„Napriek náročnej situácii, ktorú nám pripravil COVID, sme sa rozhodli správne a paralelne sme pracovali na dvoch veciach. Vďaka tomu máme robustnejší produkt a približne rovnako rýchle autá, ako v minulom roku. Verím, že nové konštrukcie sú odolnejšie – spolieham sa pritom na dáta z nášho testovacieho oddelenia. Práve preto sme sa rozhodli nasadiť ich,“ dodal Isola.