Už tohtoročná VC Austrálie sa pôjde na upravenej konfigurácii (MAPA)
V melbournskom Albert Parku sa na úsekoch, na ktorých sa počas miestnej veľkej ceny preháňajú monoposty Formuly 1, začínajú zemné práce. Už tohtoročné preteky sa totižto pôjdu na upravenej konfigurácii trate, ktorá by mala priniesť väčšiu drámu a viac predbiehania.
Ak by sa tohtoročné preteky uskutočnili v štandardnom termíne, práve by sme mali pred sebou poslednú Veľkú cenu Austrálie na konfigurácii, na ktorej sa jazdí už od roku 1996. Ich preloženie na novembrový termín napokon znamená, že účinok úprav preveríme už pred Vianocami.
Celá renovácia je rozdelená do troch fáz. V rámci prvej už došlo k úprave cieľovej rovinky. Medzi ňou a boxovou uličkou zmizol trávnatý pás, na jeho mieste bude boxový múr. Vďaka rozšíreniu pitlane bude môcť FIA zvýšiť maximálnu rýchlosť v boxoch, čo by malo podporiť tie tímy, ktoré budú uvažovať o aspoň dvojzastávkových stratégiách.
Výsledkom druhej fázy bude zmena v konfigurácii trate v úseku, kde je dnes deviata a desiata zákruta. Namiesto tvrdého brzdenia do pravotočivej deviatky si piloti “skrátia” trať a na plný plyn budú pokračovať až k rýchlej šikane pozostávajúcej zo zákrut 11 a 12.
Rýchlosť, ktorou budú autá vchádzať do tohto úseku, bude vyššia. Organizátori očakávajú, že jej prejazd bude preto náročnejší, piloti sa skôr dopustia chyby, a to napomôže prebiehaniu v trinástej zákrute. Tá bude — podobne ako prvá a šiesta zákruta — rozšírená. Okrem toho získa pozitívny sklon, teda bude sa skláňať smerom k vnútrajšku zákruty. Vďaka tomu tu bude viac než len jedna vhodná línia prejazdu.
Posledná fáza sa uskutoční až po tohtoročných pretekoch, a teda kompletné preasfaltovanie celej trate. Cieľom je namiešať abrazívnejší asfalt, ktorý nebude k pneumatikám taký šetrný a podporí dvojzastávkové či trojzastávkové stratégie. Či bude táto fáza úspešná, zistíme o rok.
- Značky
- Austrália