Albert Park reaguje na nehody, kritickú šiestu zákrutu čakajú zmeny
Dejisko Veľkej ceny Austrálie čaká ďalšie zmeny. Organizátori sa po minuloročných nehodách Alexa Albona a Georgea Russella v šiestej zákrute rozhodli zasiahnuť a zvýšiť bezpečnosť jazdcov na tomto úseku. Najväčší zásah sa bude týkať obrubníkov.
V posledných rokoch došlo na okruhu Albert Park k viacerým zmenám. Šiestou a siedmou zákrutou sa dnes prechádza rýchlejšie než v minulosti, čo v kombinácii s nevhodnými obrubníkmi prispelo k nehode Alexa Albona v tréningu na minuloročnú veľkú cenu.
V nedeľu na tom istom mieste navyše havaroval aj George Russell, hoci podľa komisárov za tento incident bol zodpovedný Fernando Alonso, ktorý pilota Mercedesu vybrzdil. Hlavným problémom tejto nehody bol však fakt, že Russellov monopost sa odrazil od bariéry priamo na trať.
FIA tak reaguje na oba problémy. Bariéra na ľavej strane bude položená pod novým uhlom tak, aby sa minimalizovalo riziko, že sa monopost odrazí podobným spôsobom priamo na trať. Veľkosť ani typ výbehovej zóny sa však nijako dramaticky meniť nebudú.
Okrem toho sa zmeny dotknú aj obrubníkov v šiestej a siedmej zákrute. Obrubníky vyčnievajúce nad úroveň trate nahradia takzvané “negatívne obrubníky”, teda také, ktoré sa zvažujú od trate smerom dolu.
“Po preskúmaní minuloročného podujatia v Albert Parku bolo v spolupráci s miestnou športovou asociáciou a organizátormi veľkej ceny schválených viacero zmien v zákrutách 6 a 7,” potvrdil hovorca FIA. “Obrubník na výjazde zo šiestej zákruty a v apexe siedmej zákruty bol nahradený jednotnou špecifikáciou zníženého obrubníka.”
“Táto úprava odstráni prechod zo zníženého na vyvýšený obrubník v tejto oblasti, ktorá bola riešená lokálnou úpravou (zbrúsením) obrubníka, aby bol prechod medzi typmi obrubníkov plynulejší. Cieľom je odstrániť možnosť destabilizácie monopostu na tomto prechode,” vysvetľuje riadiaci orgán.
Zmeny sa týkajú aj spomínanej bariéry a menší zásah čaká aj štrkovú zónu. “Štrk teraz siaha až po obrubník a bariéra na ľavej strane siedmej zákruty bola posunutá a prerobená tak, aby minimalizovala pravdepodobnosť toho, že auto po náraze do tlmiacej bariéry zastaví v blízkosti pretekárskej stopy.”
FIA skonštatovala, že pri úpravách tohto úseku brala na vedomie aj odporúčania jazdcov a tímov. Z pohľadu pilotov by táto zákruta nemala byť menej atraktívna ako doposiaľ. “Samotná zákruta je úžasná, je to azda jedna z najlepších zákrut na okruhu, takže by som nechcel jej zmenu,” povedal po svojej nehode George Russell. “Všetky okruhy však majú bariéry v istých pozíciách, nuž a ak vás bariéra odrazí späť na okruh, tak to nie je dobré.”
- Značky
- Albert Park
- Austrália
- FIA