logo F1online.sk

V austrálskom Albert Parku prebieha rekonštrukcia. Dočkáme sa atraktívnejších pretekov?

Prestavba Albert Parku, Austrália
© Twitter/Australian GP
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko1. 4. 2021

Veľká cena Austrálie bola otváracím podujatím dlhé roky, no tento rok, aj z dôvodu šíriacej sa pandémie koronavírusu, boli otváracie preteky presunuté do Bahrajnu. V Austrálii tak dostali priestor na rekonštrukciu okruhu, zmenou prejde i deviata a desiata zákruta a my sme zvedaví, či táto úprava prinesie atraktívnejšie preteky.

Odstránenie známej šikany a príprava novej, rýchlej a dlhšej deviatej a desiatej zákruty však nemá byť jedinou zmenou na tomto obľúbenom austrálskom okruhu. Fanúšikovia sa môžu tešiť aj na rozšírenie a mierne úpravy v zákrutách 1, 3, 6, 13 a 15.

Rozsiahlejšia rekonštrukcia a vynovenie celého okruhu je plánované hneď po odjazdení tohtoročnej veľkej ceny. Tieto úpravy by mali znížiť čas kola až o rovných 5 sekúnd a priemerná rýchlosť na tomto okruhu by sa mala zvýšiť až o 15 kilometrov za hodinu.

„Albert Park bol po prvýkrát otvorený v 50. rokoch 20. storočia, ale z moderného hľadiska bol navrhnutý v roku 1995 a odvtedy nebol zásadne obnovený a ani upravený,“ uviedol pre Wide World of Sports Andrew Westacott, riaditeľ austrálskej veľkej ceny.

„Okruh mal vysokú kvalitu, ktorá sa však blíži ku koncu svojej životnosti. Od prvej prevádzky v roku 1996 až do súčasnosti, sa vyvinuli aj monoposty Formuly 1,“ pokračuje Westacott.

„Ak si vezmete, že Albert Park je naša hracia plocha, je to naša plavecká dráha alebo tenisový kurt, nikdy v skutočnosti nebol vylepšený. Bola potrebná zmena trate a zároveň využívame príležitosť na úpravu konkrétnych zákrut, či už s malými zmenami alebo podobne ako v okolí jazera, s pomerne výraznou zmenou,“ hovorí Andrew Westacott.

Riaditeľ austrálskej veľkej ceny verí, že prebiehajúce úpravy a zmeny profilu trate budú smerovať k dlhodobému zlepšeniu zážitku na trati.

„Tieto zmeny robíme s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť pretekov, chceme odmeniť odvážne pretekanie, potrestať zlé jazdenie a najmä poskytnúť viac príležitostí,“ konštatuje Austrálčan.

„Myslíme si, že je to skutočne veľmi vzrušujúce. Je to najväčšia séria zmien na okruhu, odkedy sa preteky presunuli do Melbourne, a stavebné práce už prebiehajú,“ hovorí Westacott. „Ako bonus pripravíme nové a neuveriteľne zaujímavé sledovacie miesta pre korporátne tribúny, ale fanúšikov z general admission.“

Svoje vyjadrenie pridal aj domáci pretekár Daniel Ricciardo v službách britského tímu McLaren. Ten sa už nemôže dočkať, ako so svojím monopostom preverí tento upravený okruh v Melbourne.

„Tieto zmeny smerujú k tomu, čo chceme,“ uviedol pilot Formuly 1. „Lepšie preteky, viac súbojov, zmeny nás k tomu posunú.“

„Dnešným autám by mali zmeny veľmi pomôcť. Ale od roku 2022, podľa sľubov a s novou generáciou monopostov by mal okruh ako Albert Park s týmito zmenami priniesť skutočne úžasný zážitok,“ pokračuje Daniel Ricciardo. „Všetky tieto úpravy považujem za prospešné pre nedeľné preteky. Môžeme sa trochu pobaviť na brzdách. Všetko bude tesnejšie, som si tým dosť istý.“