Domenicali bráni experiment s dvomi zastávkami, zmena okruhu vraj naráža na odpor Monaka


Aj keď to mnohí fanúšikovia Formuly 1 budú počuť veľmi neradi, Veľká cena Monaka s nami zostáva. Liberty Media a Stefano Domenicali možno v posledných rokoch „zatrhli“ promotérom mnohé výsady, ktoré donedávna patrili iba im, ale naďalej podporujú Monako ako vynikajúcu marketingovú a obchodnú príležitosť. Podčiarkli to aj posledné slová Stefana Domenicaliho.
Ten sa postavil za nedávny experiment v uličkách kniežatstva, ktorý Formule 1 možno nevyšiel, ale aspoň sa o niečo pokúsila v snahe o zatraktívnenie podujatia. Treba povedať, že fanúšikovia sú na Monako často prísni, aj keď kvalifikácia a tréningy sú na tomto podujatí zábavnejšie než na drvivej väčšine veľkých cien. Zároveň je však pravdou, že preteky budú vždy najdôležitejšie.
„Vieme, že šírka ulíc je obmedzená a autá sú pomerne veľké, takže sa snažíme upriamiť pozornosť aj na to,“ priznal Domenicali v rozhovore pre Sky, pred ktorou zároveň obhajoval experiment s dvomi zastávkami v boxoch.
„Bolo skvelé sledovať, ako si deň pred pretekmi všetci mysleli, že sa pôjde do boxov v prvom kole. Prebiehalo množstvo diskusií a nikto presne nevedel, čo má očakávať. Myslím si, že to bol správny pokus a rozhodne to upútalo pozornosť. Samozrejme, viete, že tímy sa na to pozerajú zo strategického pohľadu. Dobré však je, že o tom hovoríme,“ dodal Domenicali.
Nadšenie z nového a neznámeho je pre Formulu 1 symptomatické, rovnako ako následné sklamanie z neúspechu experimentu. V každom prípade, napätie v sobotu večer bolo skutočné, aj keď sa napokon ukázalo ako prehnané. Okrem neúspešného pokusu s dvomi zastávkami si to, ako každý rok, poriadne zlizol aj samotný okruh.
Zmeny trate sú na stole prakticky rok čo rok, ale narážajú stále na rovnaké dôvody – tradíciu, mestskú zástavbu, nedostatok priestoru a v neposlednom rade neochotu miestnych promotérov. „Za viac ako 75 rokov chceli vyskúšať niečo odlišné. Chcem tým povedať, že vedieme rozhovory s mestom, ale asi si viete predstaviť, že to nie je ani trochu jednoduché,“ skonštatoval Domenicali.
Ten na záver nadviazal na šéfa Mercedesu Tota Wolffa, ktorý Monako vyniesol do nebies ako podujatie, nie ako vzrušujúce preteky. Je jasné, že ľudia pri obrazovkách z toho nič nemajú, ale táto veľká cena je magnetom pre „horných desaťtisíc“. Je to najlepšie miesto, kde sa ľudia ako Wolff a tímy ako Mercedes môžu predviesť svojim sponzorom a partnerom.
Na tomto podujatí sa uzatvárajú dôležité obchody a aj tie živia tento šport, nielen fanúšikovia. Koniec koncov, Veľká cena Monaka bola miesto pre snobov už v 50. rokoch a na tom sa nič nezmenilo.
„Poďme si užiť podujatie, ktoré bolo jednoducho fantastické. Víkend v Monaku bol úžasný. Nikdy sme tu nemali toľko ľudí, toľko lodí alebo toľko pozornosti. To znamená, že podujatie ako také je presne to, čo Formula 1 chce. Je to naozaj skvelé,“ podčiarkol Domenicali.