logo F1online.skF1online.sk

Binotto nesúhlasí s návratom desaťvalcov: Pozerať sa do minulosti vám nikdy nepomôže

Mattia Binotto
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 4. 2025

Tím Sauber hneď na prvých pretekoch sezóny prekonal svoj minuloročný bodový zápis. Švajčiarska stajňa dnes pracuje naplno na rozvoji tímu a infraštruktúry pod novým vedením. Prevádzkový a technický riaditeľ Mattia Binotto sa ujal kormidla vlani v lete a nedávno sa k nemu pripojil nový šéf stajne Jonathan Wheatley. Obaja majú pred sebou, ako to povedal prvý menovaný, „zdolávanie hory“.

Švajčiarsky rodák vytýčil Audi za cieľ boj o titul v roku 2030. V súčasnosti je od toho Sauber veľmi vzdialený. Aj keď už v Austrálii prekonal svoj minuloročný bodový zápis, na suchej trati a v normálnych podmienkach sa ukazuje monopost tohto tímu stále ako najpomalší zo všetkých. Napriek tomu však cítiť postupný progres.

Binotto poskytol rozhovor pre taliansky denník Corriere della Sera, ktorý sa ho opýtal na jeho predchádzajúce slová, keď projekt nového továrenského tímu prirovnal k zdolávaniu hory a Audi stanovil za cieľ boj o titul v roku 2030. „Momentálne sme v základnom tábore na úpätí kopca, ale naplánovali sme si dobrú cestu, ciele a etapy, aby sme dokráčali až na vrchol. V roku 2030 chceme vyhrávať,“ povedal švajčiarsko-taliansky inžinier.

„Viem, že rok 2030 sa zdá byť ďaleko, ale v skutočnosti je to za rohom. Všetky víťazné cykly si vyžadujú čas vrátane toho vo Ferrari. Jean Todt tam prišiel v roku 1993 a prvý titul vyhral v roku 1999. To isté platí o Red Bulle a Mercedese. Audi neprišlo do Formuly 1, aby bolo do počtu,“ odkázal Binotto.

Keď už sme pri Ferrari, v najstaršom tíme Formuly 1 strávil Mattia dlhú dobu. Prišiel tam v roku 1995 ako čerstvý absolvent a za takmer tridsať rokov sa vypracoval až na šéfa. V najvyššej pozícii nebol príliš úspešný, ale to neznamená, že nemá bohaté skúsenosti po technickej aj prevádzkovej stránke.

„Toto je oveľa väčšia výzva ako vo Ferrari. Začínate s tímom, ktorý je na poslednom mieste a musíte sa s ním vyšplhať až na vrchol. Je to niečo ohromujúce. Je to trochu ako Jean Todt, keď v roku 1993 prišiel do Ferrari. Uvedomujeme si, kam patrí značka Audi, ktorá vyhrala všetko v každej motoristickej kategórii,“ povedal dnes ešte šéf Sauberu.

Ten pred niekoľkými týždňami dostal k sebe výdatnú podporu. Do Hinwilu sa presunul bývalý športový riaditeľ Red Bullu Jonathan Wheatley. Ten prevzal vedenie pretekárskeho tímu na trati a mediálne povinnosti, kým Mattia sa ako prevádzkový riaditeľ a hlavný technický riaditeľ sústredí na dianie v továrni.

„Budem chodiť na menej pretekov a môžem uvoľniť niektoré z mojich úloh,“ vysvetlil Binotto. „V továrňach pracujeme s obrovským úsilím na šasi aj pohonnej jednotke. Je dôležité, aby som sa mohol sústrediť len na túto časť. S Jonathanom sme na tom veľmi podobne, obaja sme vo svojich bývalých tímoch strávili dlhé roky a po mnohých víťazstvách teraz začíname s čistým listom papiera.“

Mattia sa tiež v Bahrajne zúčastnil na veľkom zasadnutí o budúcnosti motorov vo Formule 1. Zvolala ho Medzinárodná automobilová federácia a hovorilo sa aj o návrate motorov V10. Tento vzdušný zámok však prítomní zmietli zo stola a na rozhodnutí sa podieľalo aj Audi pod vedením Binotta. „Svet sa posunul a pozerať sa do minulosti vám nikdy nepomôže,“ skonštatoval stručne švajčiarsky rodák na margo desaťvalcov.

Súvisiace články

Diskusia