Seidl: Víťazstvo nie, pódium áno…
Po bitke je každý generál. S odstupom času je ľahké povedať, že McLaren v Bahrajne možno zahodil šancu na víťazstvo. Nepoznáme údaje z telemetrie či to, koľko „života“ mal Carlos Sainz v pneumatikách, keď v 55. kole z celkového počtu 87 zamieril na druhú zastávku do boxov.
V britskom tíme však po druhýkrát v sezóne prevládajú trochu trpké pocity. Kým v Monze tieto pocity vyvážilo 30 bodov za druhé a štvrté miesto, v Bahrajne získali papájoví „len“ 13 bodov a nestáli ani na pódiu. A čo je najhoršie, Racing Point ich preskočil v bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov.
Podobne ako v Taliansku, McLarenu ani teraz nepomohli neočakávané okolnosti ako výjazd safety caru či chaos v garáži Mercedesu. Fáza safety caru pomohla jazdcom na jednozastávkovej stratégii (Ocon, Stroll) a chaos v Mercedese zase pred Carlosa Sainza privial pomalého Valtteriho Bottasa, ktorý Španielovi prakticky znemožnil snahu dostať sa aspoň na pódium. „Čo tam ten Mercedes robí?! Poďme,“ kričal Sainz do rádia, keď zostal zaseknutý za Bottasom, ktorý nevedel predbehnúť Strolla. Až mu to tam Carlos parádne „pustil,“ čo však stačilo len na štvrté miesto. Toto tímové rádio mimochodom veľmi emotívne prerozprával Pepa Král v de-briefingu so Števom Eiselem, odporúčame si vypočuť…
„Preteky sa vyvinuli v prospech Ocona a Strolla. Vyťažili však aj z výjazdu safety caru, pretože v tom čase ich Carlos naháňal na čerstvých pneumatikách,“ povedal šéf britského tímu Andreas Seidl.
Carlos Sainz od začiatku stavil na dvojzastávkovú stratégiu, podobne ako Daniel Ricciardo či obe AlphaTauri, ktoré jazdili v tesnom závese za ním. V 55. kole sa snažil využiť virtuálny safety car, no práve keď zahol do boxov, táto fáza, v ktorej je možné získať zastávkou v boxe, skončila.
Ak by Carlos druhýkrát nezastavil, musel by na mäkkej zmesi absolvovať 59 kôl. Najdlhší stint na tejto zmesi absolvoval v pretekoch Alex Albon, trval 47 kôl. Mohol to teda McLaren skúsiť na jednu zastávku? Čisto z nášho vzdialeného pohľadu áno, avšak, čo ak by nastal náhly prepad výkonu pneumatík a Sainz by skončil napríklad ako Bottas?
„Jednoznačne sme očakávali dvojzastávkovú stratégiu. Videli sme, že degradácia pneumatík bola nižšia než sme predpokladali. Aj tak si však myslím, že dve zastávky boli lepšie z pohľadu celkového času i priamo podľa vývoja pretekov. A chcem zdôrazniť, že nebyť safety caru by sme boli oveľa bližšie k Oconovi i Strollovi, ktorí zastavili len raz. Carlos ich sťahoval, no potom prišiel safety car,“ povzdychol si Andreas Seidl.
O tom, že by McLaren mal šancu vyhrať, však Nemec v čele britskej stajne pochyboval. „Musíme si priznať, že Checo bol z pohľadu rýchlosti niekde inde. Proti nemu sme mohli len ťažko niečo robiť. Musíme mu pogratulovať, na trati skrátka lietal. Ukázal, čo vie v tom aute urobiť. A jednoducho sme s ním nemohli súperiť. Naše preteky boli s Oconom a Strollom. Z pohľadu rôznych udalostí a výjazdu safety caru sme v súboji s nimi mali trochu smolu.“
Carlos Sainz zažíva výbornú druhú polovicu sezóny, bodoval šiestykrát po sebe. Od Nürburgringu neskončil horší, než siedmy. Svoju „papájovú“ kapitolu kariéry tak uzatvára vo veľkom štýle. „Carlos odviedol skvelú prácu. Aj vďaka tímovému úsiliu sme maximalizovali všetko, čo sme mali k dispozícii. Dôležité je, že sme za sebou udržali Daniela Ricciarda a Albona,“ pokračoval Andreas Seidl.
Naopak, po skvelom úvode sezóny sa v jej druhej polovici miestami trápi Lando Norris. V Bahrajne však nie svojou vinou, doplatil aj na poruchu monopostu. „Musíme analyzovať, čo sa stalo po tom, ako Lando odjazdil skvelé prvé kolo a bol desiaty. Nedokázal držať rovnakú rýchlosť ako Carlos. Stále zisťujeme, prečo to tak bolo.“
McLaren je v Pohári konštruktérov štvrtý, čiže na rovnakej priečke ako v sezóne 2019. Na tretí Racing Point stráca 10 bodov, na piaty Renault má náskok 12 bodov. Pritom pred týmto víkendom to vyzeralo tak, že tretí skončí práve McLaren. „Sme sklamaní. Najmä preto, že naši priami konkurenti získali toľko bodov. Na pódiu chýbali tradiční účastníci, pritom práve to by nám v týchto pretekoch pomohlo. Ale tak to občas býva. Musíme to zahodiť za hlavu,“ uzavrel Andreas Seidl.