Ako Lewis Hamilton jediným príspevkom zarobil svojim sponzorom pol milióna dolárov
Celý svet Formuly 1 sa v posledných dňoch bavil len o Lewisovi Hamiltonovi. Jeho prvé jazdy vo Ferrari by boli top témou aj uprostred majstrovského boja — počas zimnej “uhorkovej sezóny” to platí dvojnásobne. Kto môže mať z uplynulého týždňa najväčšiu radosť? Medzi najspokojnejších sa určite zaradia sponzori Scuderie.
Lewis Hamilton bol v roku 2024 druhým najlepšie plateným pilotom na štartovom rošte. Svojich 57 miliónov dolárov si však nezaslúžil len za výkony a historické úspechy, ale najmä za to, že svojím menom robí partnerom tímu veľkú reklamu. Na začiatku tohto týždňa sa naplno ukázalo, prečo sa spoločnostiam oplatí sponzorovať tímy F1 a prečo sa zas tímu oplatí platiť svojmu jazdcovi takú veľkú mzdu.
Najpopulárnejšou fotografiou z minulého týždňa sa vo svete F1 bezpochyby stal prvý pohľad na Lewisa Hamiltona v kombinéze Ferrari, na ktorej sa už vynímali aj noví sponzori talianskej stajne. Analytikov zo Sponsorlytix tak zaujímalo, akú reklamnú hodnotu vygenerovala sponzorom táto fotografia na sociálnych sieťach.
S pomocou interných analytických nástrojov a umelej inteligencie sa pustili do analýzy v stredu ráno, keď mal príspevok na sociálnej sieti X už osem miliónov impresií. Dospeli k tomu, že už v priebehu utorka Lewis Hamilton týmto príspevkom vygeneroval svojej stajni a jej partnerom reklamnú hodnotu na úrovni pol milióna dolárov. Odhaduje sa, že 62-tisíc z toho patrilo titulnému partnerovi HP, 50-tisíc samotnej značke Ferrari, nuž a partnerom Shell, IBM, VGW, Ceva a Puma viac ako 40-tisíc dolárov.
“Každé umiestnenie loga na Lewisovom overale prináša neskutočnú hodnotu a ukazuje synergiu medzi športovcovou činnosťou na sociálnych sieťach a sponzormi tímu,” povedal zakladateľ a generálny riaditeľ Sponsorlytix Omar Al Raisi.
Vzhľadom na to, že do dnešného dňa má príspevok už viac ako 13 miliónov zobrazení, budú reálne čísla ešte vyššie. Nemali by sme zabudnúť ani na to, že fotografia Lewisa Hamiltona sa objavila aj na jeho instagramovom účte a samostatne ju šírili aj desiatky športových portálov a magazínov.
Hamilton už svojej stajni a jej partnerom zarába slušné peniaze. Fanúšikovia Ferrari teraz budú očakávať, či sa osvedčí aj priamo na trati.
- Značky
- Ferrari
- Lewis Hamilton