Prvý tréning patril Verstappenovi, videli sme však tri červené vlajky
Úvodná hodinovka tréningových jázd v Azerbajdžane nebola vôbec jednoduchá. Mestský okruh v Baku bol veľmi zaprášený, čo jazdcom dosť skomplikovalo prípravu. Videli sme množstvo výjazdov mimo trať aj dve väčšie nehody. Najrýchlejší čas zajazdil Max Verstappen.
V priebehu víkendu sa podmienky budú zlepšovať. Výhodu bude mať ten, kto v kvalifikácii bude mať dostatok sebavedomia a svoje kolo zajazdí čo najneskôr. Na mestskom okruhu sa však sebavedomie buduje postupne, s čím mali viacerí jazdci problémy. Väčšina sa aspoň raz ocitla vo výbehovej zóne, niektorí museli dokonca hľadať spiatočku.
Okrem toho prvý tréning prerušili tri červené vlajky. O tú prvú sa postarala titánová platnička, ktorá sa ocitla na trati, čo maršali odpratali veľmi rýchlo. S nasledujúcimi dvoma červenými vlajkami však už mali oveľa viac práce.
Po 26 minútach v pätnástej zákrute havaroval Charles Leclerc. Monačan vo vysielačke vysvetľoval, že vyšiel na špinavú časť trate, stratil grip a preto skončil v bariére. Monačanovi sa nič vážne nestalo a bez problémov vyskočil z monopostu. Odstraňovanie následkov nehody trvalo približne desať minút.
Neprešlo však ani ďalších desať minút a maršali museli opäť brať červené vlajky do rúk. Tentoraz k nehode došlo v štvrtej zákrute, kde Francovi Colapintovi ušla zadná časť monopostu. Náraz bol dostatočne tvrdý na to, aby bolo na trať automaticky povolané lekárske vozidlo, no argentínskemu jazdcovi sa nič nestalo.
V dobrej forme sa však prezentoval Red Bull, ktorý si priniesol vylepšenú podlahu. Max Verstappen zajazdil čas 1:45,546, ktorým výrazne zaostal za najlepším výkonom z minuloročného prvého tréningu, ale porazil tým zvyšok štartového poľa.
Druhé miesto patrí Lewisovi Hamiltonovi so stratou troch desatín sekundy. Sergio Pérez končí na pomyselnom tréningovom pódiu, čo je na pomery Red Bullu aj tie Mexičanove veľmi dobrý výsledok. Zdá sa, že by sa mohli naplniť jeho predpovede o tom, že Baku by monopostu RB20 mohlo vyhovovať.
McLareny obsadili štvrté a šieste miesto. V úvode tréningu sa Norris s Piastrim sťažovali aj na poskakovanie monopostu, s ktorým sa vraj tentoraz nepracovalo tak priamočiaro ako inokedy. Woking to zrejme bude mať s nastavovaním auta o čosi náročnejšie ako obyčajne.
Piaty skončil Carlos Sainz, pričom jeho kolega Charles Leclerc obsadil deviatu priečku aj napriek tomu, že mäkké pneumatiky vôbec nenasadil a havaroval v polovici tréningu.
V prvej desiatke sme videli aj Fernanda Alonsa, ktorého kolega Lance Stroll sa sťažoval na to, že jeho auto dnes ani nie je autom, George Russell a napokon Daniel Ricciardo.
Veľmi dobrý vstup do víkendu zaznamenal Oliver Bearman v Haase. Vyhol sa bariéram a dokonca zajazdil lepší čas ako jeho tímový kolega Nico Hülkenberg. Na druhej strane spokojný nebude Esteban Ocon; pre problémy s pohonnou jednotkou, zrejme s hydraulikou, odjazdil len tri kolá.
1. tréning - VC Azerbajdžanu 2024
Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:45,546 | 21 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:45,859 | +0,313 | 19 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:45,922 | +0,376 | 17 |
4. | Lando Norris | McLaren | 1:46,027 | +0,481 | 18 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:46,173 | +0,627 | 21 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | 1:46,282 | +0,736 | 18 |
7. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:46,452 | +0,906 | 19 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:46,516 | +0,970 | 18 |
9. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:46,608 | +1,062 | 11 |
10. | Daniel Ricciardo | RB | 1:46,687 | +1,141 | 23 |
11. | Oliver Bearman | Haas | 1:46,973 | +1,427 | 23 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:47,135 | +1,589 | 20 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:47,184 | +1,638 | 15 |
14. | Valtteri Bottas | Stake | 1:47,640 | +2,094 | 18 |
15. | Júki Cunoda | RB | 1:47,708 | +2,162 | 21 |
16. | Franco Colapinto | Williams | 1:47,901 | +2,355 | 12 |
17. | Alex Albon | Williams | 1:47,955 | +2,409 | 17 |
18. | Pierre Gasly | Alpine | 1:48,712 | +3,166 | 21 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:49,052 | +3,506 | 19 |
20. | Esteban Ocon | Alpine | - | - | 3 |