Colapinto spoznáva aj pneumatiky: Zrazu sa prebrali a dokázal som uniknúť Lewisovi
Franco Colapinto ohromil formulovú verejnosť. Aj keď ho málokto čakal v kokpite Williamsu, pomerne neznámy argentínsky mladík chytil príležitosť poriadne za pačesy a dnes sa o ňom hovorí na každom kroku. Už pri svojich druhých pretekoch získal štyri body, hoci ako sám priznal, niekedy sám celkom nevie, čo môže očakávať.
Franco si v Baku zmeral sily s Lewisom Hamiltonom a na diaľku trochu aj s Fernandom Alonsom. Ešte pred mesiacom mohol zažiť niečo také len za ovládačom hernej konzoly, ale dnes je to realita. Argentínsky mladík si svoju príležitosť dokonalo užíva a darí sa mu nad očakávania.
„Prejavili mi veľmi veľkú dôveru, keď ma posadili do sedačky,“ poďakoval Colapinto v Baku pred mikrofónmi médií. „Bola to veľmi neistá stávka a veľa ľudí tomu nerozumelo. Dúfam však, že im predvediem, čo dokážem a že si zaslúžim miesto vo Formule 1.“
„James (Vowles, pozn. red.) mi dal príležitosť, aby som sa mohol ukázať. Veľa pracujem a snažím sa rýchlo učiť. Stále mám vo Formule 1 najazdených len veľmi málo kilometrov. Sú to v podstate iba dva víkendy, jeden voľný tréning a pár kôl na testov v Abú Zabí minulý rok. Myslím si, že s takými skromnými skúsenosťami sú body v druhých pretekoch pozitívny výsledok,“ povedal spokojne Colapinto.
Ten má po svojej nečakanej premiére plné ruky práce. Formula 1 sa v podstate v ničom nepodobá na ostatné série. Prekvapení a noviniek je viac ako dosť. Franco však ukazuje, že sa rýchlo dokáže učiť, hoci niekedy sám celkom nevie, čo robí. Najväčšou záhadou sú, samozrejme, pneumatiky Pirelli a argentínsky mladík priznal, že úplne nechápal, čo „čierne zlato“ na jeho aute robí.
„Keď ma dobehol Lewis, musel som ho udržať za sebou a pomôcť Alexovi. Keby sa dotiahol aj naňho, stratili by sme nejaké body. Začal som opäť tlačiť na pneumatiky a tie sa zrazu prebrali. Vtedy som sa Lewisovi začal vzďaľovať a mal som naozaj dobré tempo, hoci gumy boli poriadne staré,“ opisuje Colapinto svoj druhý stint na tvrdých pneumatikách.
„Vtedy som si trochu uvedomil, ako na tom som a že dokážem udržať Lewisa za sebou. Bol som na seba hrdý. Povedal, že som jazdil veľmi dobre. Dokázal som ho udržať za sebou, čo bolo veľmi pekné,“ povedal spokojne argentínsky mladík.
Williams v Baku, z pochopiteľných dôvodov, rozdelil stratégie svojich pilotov. Alexovi Albonovi pripadla náročnejšia úloha a odštartoval na tvrdých pneumatikách. Colapinto zamieril do boxov medzi prvými a zdalo sa, že ako každého neskúseného nováčika, aj jeho nachytajú nevyspytateľné pneumatiky Pirelli. Opak bol však pravdou.
„Prostredná časť pretekov bola veľmi ťažká a naozaj sme sa trápili s pneumatikami,“ priznal Colapinto. „V prvom stinte sa mi veľmi darilo manažovať mediumky. Bolo veľmi horúco a gumy trpeli, ale odviedli sme skvelú prácu.“
„Nasledovala dobrá zastávka v boxoch, ale pneumatiky sa ocitli úplne mimo ideálneho okna. Veľmi som sa staral o zadné gumy a nebol som si istý, ako veľmi ich musím manažovať a ako veľmi môžem tlačiť. Dostal som sa blízko za Alonsa, ale nevedel som, ako dlho gumy vydržia. Do konca zostávalo nejakých 25 alebo 27 kôl a hovoril som si, že by bolo šialenstvo, keby som teraz útočil,“ priznal argentínsky mladík.
„Naďalej som manažoval pneumatiky podľa pokynov tímu. Keď ma predbehol Hülkenberg, začali sme na to tlačiť. Vtedy sa moje predné pneumatiky odrazu prebrali. Aj keď sa predná guma vydrobila už po pár kolách a nemal som žiadnu priľnavosť, odrazu sa opäť zapla a mal som veľa gripu. Preto som mal taký dobrý záver pretekov,“ vysvetlil Colapinto svoju prvú dôležitú skúsenosť so záhadou menom Pirelli.