logo F1online.skF1online.sk

Mercedes stále rieši problém s teplotami zadných pneumatík

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 8. 2024

Mercedes vyhral tri z posledných štyroch veľkých cien. Nie zakaždým však mal na trati najlepší či najrýchlejší balík. Tím naďalej rieši niektoré problémy z úvodu sezóny, ktoré brzdili jeho progres. Veľkú časť sa už podarilo vyriešiť, ale práca ešte neskončila. Podľa šéfa traťových inžinierov stajne Andrewa Shovlina zostala ešte jedna dôležitá položka, na ktorú sa jeho ľudia v súčasnosti koncentrujú.

V Mercedese majú naďalej podozrenie, že ich balík je citlivejší na prehrievanie zadných pneumatík ako monoposty McLarenu či Red Bullu. Tie pracujú vo veľmi úzkom okne a tento problém pri vyrovnaných rozostupoch môže znamenať rozdiel medzi víťazstvom a porážkou. V porovnaní s úvodom sezóny sa situácia výrazne zlepšila, ale stále to nie je to pravé orechové.

„Na trati ako Silverstone sme mali veľmi stabilný zadok monopostu, v Rakúsku či Budapešti nám však stabilita chýbala,“ povedal médiám šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „Ako sa zdá, dôvodom je skutočnosť, že zahrievame pneumatiky o niečo viac než ostatní.“

„Vieme, že v tejto oblasti musíme zapracovať. Máme plány, ako to urobiť, ale nie je to problém, ktorý dokážete vyriešiť nasadením jedného vylepšenia. Dokážeme tie problémy hodiť za hlavu len vďaka sérii upgradov,“ dodal Shovlin.

Jedna z teórií hovorí, že za prehrievanie pneumatík môže jednoducho nedostatok prítlaku, ktorý spôsobuje viac kĺzania a tým pádom vkladá viac energie v pneumatikách. Shovlin je však so svojím tímom presvedčený, že ide o jednu z vrodených vlastností monopostu W15, s ktorou sa jeho tím musí popasovať a vyriešiť.

„Keď sa pozriete na Silverstone, naše auto nemohlo mať veľmi odlišný prítlak od McLarenu alebo Red Bullu. V opačnom prípade by sme neboli schopní sa mierne odpútať v prvom stinte. Nemyslíme si teda, že toto je koreň problému,“ myslí si šéf traťových inžinierov Mercedesu.

„V súčasnosti prebieha konvergencia konceptov, ktoré sa stretávajú vo veľmi úzkom okne a v podstate sa rozhodujete, aký veľký odpor vzduchu sa snažíte dosiahnuť a tým pádom aj úroveň prítlaku. Myslíme si teda, že sme na veľmi podobnej úrovni. Samozrejme, naďalej ide o jednu z najdôležitejších oblastí vývoja. Problémom sú iba teploty zadných pneumatík a na to smeruje naše sústredenie,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia