Pérez sa hnevá na komisárov, že Magnussena nevzali do parády
Sergio Pérez sa v Monaku presvedčil o tom, aká je kvalifikácia dôležitá a aké následky môže mať vypadnutie v Q1. V hĺbke poľa sa preňho preteky skončili už po dvoch zákrutách a kolízii s Kevinom Magnussenom, ktorého si vzal na paškál on, keď už nie komisári.
V strede poľa sa takmer vždy niečo zomelie, čo je veľká motivácia pre top tímy postúpiť do Q3 a kvalifikovať sa čo najvyššie. Sergiovi Pérezovi to nevyšlo rovnako ako celý štart. V prvej zákrute sa mu prešmykli zadné kolesá a smerom do kopca ho začali dobiehať oba Haasy. Kevin Magnussen zbadal priestor na pravej strane a bezostyšne sa doň vtesnal. Rovinka je tu však zvlnená a priestor sa začal scvrkávať, až kým nedošlo ku kontaktu. Lietajúce monoposty vzali so sebou aj Nica Hülkenberga.
“Som trochu otrasený, pretože to bol dosť tvrdý náraz,” povedal po nehode Sergio Pérez, ktorého monopost preliačil ochrannú bariéru. Maršali ju museli vymeniť, čo natiahlo trvanie červenej vlajky na takmer 45 minút.
Mexičan bol však fyzicky v poriadku a nepotreboval ošetrenie, no keby sa stretol s Magnussenom niekde v padoku, možno by ho potreboval Dán. “Keď sa pozriete na moje palubné zábery, vidíte, že v žiadnom momente nebolo Kevinovo auto dostatočne blízko na to, aby bolo vedľa mňa. Bariéra sa blížila a blížila. Keď nechávate plyn na podlahe, môže sa to skončiť len jediným výsledkom.”
“Nebolo tam dosť miesta pre obe autá. Keď ste vzadu, musíte si uvedomiť, že je načase ubrať, ešte než sa všetko k sebe priblíži,” hodnotil incident zo svojho pohľadu Pérez. “V prvom rade tam nemal čo hľadať, pretože sa to mohlo skončiť len takto. Buď by trafil múr, alebo pravé koleso na mojom aute.”
“Ako sa môže dožadovať, aby som mu nechal miesto, keď ani nie je na mojej úrovni? V istej chvíli vidíte múr a musíte ubrať. Stalo sa mi to už veľakrát. V jednej chvíli skrátka treba zložiť nohu z plynu,” školil Kevina Magnussena.
Komisári veľmi rýchlo uzavreli celý prípad. Zrejme naň prihliadli ako na pretekový incident z prvého kola, na ktoré vždy hľadia o čosi benevolentnejšie. Na druhej strane si mohli povedať, že aj Sergio Pérez sa mohol pozrieť do spätného zrkadla a vyhnúť sa zbytočnej kolízii. Na ľavej strane bolo stále miesto.
“Pre tím je to frustrujúce, že to ani nebolo prešetrované. Komisári rozhodli za tri minúty. Takáto nehoda by mala byť vyšetrená,” odkázal komisárom Pérez, ktorého v hodnotení šampionátu práve predbehli Lando Norris a Carlos Sainz. “Udrel som si lakeť, no čo je ešte frustrujúcejšie, preteky sa skončili predčasne a auto utrpelo značné škody.”
“Som vskutku prekvapený. Chápem prístup k prvému kolu, aby nás nechali pretekať, ale toto bola skôr nebezpečná jazda, keď idete naplno uvedomujúc si, že dôjde ku kontaktu. Podľa mňa to bolo nebezpečné jazdenie,” hromžil pilot Red Bullu. “Na dôsledky on asi nemyslí. Niekedy sa však dostanete do pozície, keď musíte prijať rýchle rozhodnutie a povedať si: OK, z tohto sa môžem dostať len jedným spôsobom, inak dôjde ku kontaktu, a tak radšej vycúvam. On sa rozhodol pre kolíziu.”