logo F1online.sk

Latifi: Toto auto má vrodené vady

Nicholas Latifi
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 11. 2020

George Russell mal dve veľké príležitosti v Mugelle a Imole, Nicholas Latifi skončil trikrát jedenásty. Williams bol v tomto roku niekoľkokrát k bodom veľmi blízko, na jeho konte však stále svieti okrúhla nula a tím od Veľkej ceny Talianska 2018 bodoval len raz.

V Imole však opäť ukázal, že tohtoročný monopost FW43 dokáže s konkurenciou bojovať o poznanie lepšie, než jeho predchodca. Na vytúžené umiestnenie v top 10 to však nestačilo. George Russell sa aj v Imole dokázal prebojovať do Q2, nestratil sa ani v pretekoch. No keď prišlo na „lámanie chleba“, skončilo to ďalšou katastrofou. Chybu Russella nedokázal napraviť ani tímový kolega Nicholas Latifi, ktorý sa po hodinách Alexa Albona dostal na jedenáste miesto, Antonia Giovinazziho však predbehnúť nedokázal a cieľovú pásku preťal so stratou sedem desatín na jedenástom mieste.

„Toto auto má vrodené vady. Neboli sme dostatočne rýchli tam, kde sme to potrebovali na DRS. Ani s lepšími pneumatikami som nemohol vyzvať chlapcov predo mnou,“ povedal po pretekoch v Imole Nicholas Latifi pre F1.com.

„Bolo to frustrujúce, nemal som dostatočné tempo. Celkovo som však s pretekmi spokojný, najmä keď si uvedomím, že v Portugalsku to bol možno môj najhorší víkend.“

Latifi mal navyše nevýhodu v tom, že pre problém s brzdami vynechal takmer celý voľný tréning. Navyše na okruhu, ktorý bol pre väčšinu neznámou.

„Na tejto trati sa ťažko predbieha, je dosť úzka. Súčasné monoposty sú pritom veľmi široké a zaberú značnú časť trate. Môžete si pomôcť tým, že skúšate rozličné stopy a hľadáte trocha čistého vzduchu. Videli sme to v Portimau. Mysleli sme si, že predbiehanie tam bude zložité, no piloti volili odlišné stopy a jazdili strategicky,“ hovorí Latifi.

„Na tejto trati to však nešlo, je veľmi rýchla a úzka, k tomu pripočítajte nedostatky nášho auta. Skutočne som sa trápil pri brzdení do poslednej zákruty, kde sa naše slabiny prejavili. Bolo náročné zostať blízko, niekoľkokrát som takmer vyšiel z trate, aby som získal potrebnú desatinu na DRS.“