Mercedes potvrdil, že viacero častí Bottasovho motora je KO
Valtteri Bottas v Imole nebodoval. Bol pomerne pomalý a nedarilo sa mu, aby po súboji s Georgom Russellom nakoniec aj vypadol. Ich kontakt sa skončil tvrdou haváriou, ktorá pre Bottasa môže mať následky. Viacero súčiastok motora je poškodených.
„Naše auto máme síce radi, ale Valtteriho máme radšej a našťastie sa z toho všetkého dostal len s odretým kolenom,“ povedal šéfinžinier Mercedesu pre dianie na trati Andrew Shovlin. „Bola to však veľká havária a počas jeho púte okolo múra sme zaznamenali aj preťaženie na úrovni okolo 30G.“
Bottas je zdravotne na 99 percent v poriadku a koleno mu žiadne problémy nespôsobí: „Ale bohužiaľ, s autom to až také dobré nie je. Je výrazne poškodené. Veľkú časť z neho sme dokázali priniesť domov do Veľkej Británie a pohonnú jednotku už máme v Brixworthe. Tam je kontrolovaná a prešetrovaná. Niektoré súčiastky možno zachránime.“
„Ale bohužiaľ, pomerne veľa súčiastok je nenávratne zničených. Aktuálne už riešime logistický plán, ako potrebné komponenty dovezieme do Portimãa, kde budeme jazdiť na budúci víkend. Musíme sa postarať o to, aby obe autá jazdili so správnou špecifikáciou,“ pripomenul Shovlin.
Ďalšia zásadná otázka sa týkala toho, prečo bol Bottas taký pomalý. Pretekár Mercedesu bojoval s Russellom len o deviate miesto a strácal kolo. „Valtteri mal s intermediálkami problém priblížiť sa k iným autám. Nemal v nich optimálnu teplotu a pociťoval to hlavne v úvode pretekov. Dôsledkom bol nedostatok gripu. Keď sa potom priblížil k súperovi a chcel predbiehať, nedokázal to…“
„Druhá vec je tá, že DRS dlho nebolo povolené a keď sa aj dostal do závesu za iné auto, tak ak by vedel aktivovať aj DRS, vďaka obom faktorom by získal okolo šesť desatín. Valtteri to k dispozícii nemal, Lewis neskôr v pretekoch áno. Hlavne však išlo o balans auta. Keď sa k niekomu priblížil, bol nedotáčavý. Preto sa nevedel priblížiť dosť na to, aby zaútočil,“ dodal Andrew Shovlin.