Závery našich stintov neboli dostatočne dobré, hovorí Shovlin
Veľká cena Japonska bola strategickou bitkou. V priebehu pretekov sa zdalo, že tímy samy netušia, aká je najrýchlejšia cesta do cieľa. Niektorí menili svoje plány za pochodu a našli sa dokonca aj odvážlivci, ktorí chceli absolvovať preteky na jednu zastávku v boxoch. Tento plán bol stratégmi označovaný za pomalší, ale ako sa hovorí, aj korytnačka môže predbehnúť zajaca. Ferrari to vyšlo, Mercedesu nie.
Stratégovia Mercedesu sa odhodlali k odvážnemu kroku. Vlani mal ich monopost vynikajúcu reputáciu pri práci s pneumatikami a v priebehu japonského víkendu ukázal dobré tempo. Piloti tímu odjazdili prvé kolo na stredne tvrdých pneumatikách a potom počas červenej fázy prezuli na tvrdé. Plán bol jasný – prezuť v polovici pretekov na ďalšiu sadu tvrdých a prísť do cieľa.
Podobne uvažovali aj ďalší. Také Ferrari dospelo k tomuto rozhodnutiu až v priebehu pretekov, keď sa im vďaka dobrému tempu a výdrži na stredne tvrdej zmesi otvorila aj táto možnosť. Naopak, na boxovom múre Mercedesu zostali sklamaní z výkonnosti tvrdých pneumatík.
„V princípe sme to považovali za spôsob, ako urobiť niečo iné,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „My a McLaren sme si pošetrili dve sady tvrdých gúm, Red Bull a Ferrari zas dve sady stredne tvrdých. V okamihu tohto rozhodnutia sme nemali dostatok informácií, aby sme určili, ako bude vyzerať porovnanie tvrdých a stredne tvrdých gúm.“
„Pri pohľade dozadu sme necítili hrozbu zo strany ostatných tímov. Boli pomalší než my a nezdalo sa pravdepodobné, že sa zapoja do boja. Išlo teda len o porovnanie jednotlivých zmesí,“ uviedol Shovlin.
Všetci sme videli, ako to skončilo. Charles Leclerc nakoniec uspel so stratégiou medium-hard, čo papierovo nemalo vôbec fungovať. Inžinierov Mercedesu naproti tomu prekvapil prepad hardov, ktoré nevydržali dostatočne dlho, aby umožnili svojím pilotom tlačiť na pílu plánovaný počet kôl.
„Problém bol, že závery našich stintov neboli dostatočne dobré a naše tempo sa prepadalo. Stratili sme tiež nemálo času v premávke, ale podstatné bolo, že sme nemali dostatočnú rýchlosť,“ priznal jeden z najdôležitejších mužov v Mercedese.
„Teploty pneumatík boli v Suzuke pomerne vysoké. Gumy sa trochu prehrievali a keď sa dostanete do premávky, tak strácate priľnavosť. Obzvlášť sme sa trápili v pomalých zákrutách. Je tu vlásenka a tiež šikana. Práve na týchto miestach sme naberali značnú časť z našej straty. Monopost len s ťažkosťami zatáčal a v oboch týchto zákrutách sme strácali. Okrem toho, s pribúdajúcimi kolami sa auto kĺže a teploty rastú, takže sa to postupne nabaľovalo,“ skonštatoval Shovlin.