logo F1online.sk

Neborák Sargeant dostane opravené šasi. Rozhodnutie tímu však obhajuje

Logan Sargeant s DRS
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 4. 2024

Logan Sargeant to skutočne schytáva z každej strany. Ako nováčik si neraz zlizol dávku kritiky za nedostatočné výkony, ktorá pokračovala aj v úvode sezóny 2024. Vnímanie jeho osoby na verejnosti sa však v Austrálii zmenilo z posmešného na súcitné. Logan totiž na vlastnej koži dokonalo okúsil, aký bol život deklarovaných tímových dvojok v osemdesiatych či deväťdesiatych rokoch.

Dnes je už realita vo Formule 1 trochu odlišná. Aj keď v tímoch z rôznych dôvodov naďalej dochádza k rôznemu uprednostňovaniu jedného pilota, v dobe politickej korektnosti a rovnosti príležitostí sa nepovažuje za športové, aby mal jeden z jazdcov právo na výhody oproti svojmu tímovému kolegovi.

Kedysi to však bolo inak. Ešte v deväťdesiatych rokoch nebolo nijak výnimočné, že pozícia tímovej jednotky bola potvrdená zmluvne. V praxi to napríklad znamenalo prednostné právo na náhradné auto, nový motor či právo na predbehnutie tímového kolegu na trati bez poctivého boja. Niečo podobné teraz zažíva americký pretekár Logan Sargeant.

Ten sa nezúčastnil austrálskych pretekov, pretože Williams mal k dispozícii len dve šasi a keď Alex Albon v tréningu to svoje rozbil, musel mu tímový kolega odovzdať auto. Poškodené šasi následne smerovalo do továrne v Grove a opravené sa vrátilo do Japonska. A hádajte, kto bude jazdiť s týmto pôvodne Albonovým autom.

„Budem jazdiť na tom opravenom,“ priznal Sargeant pred novinármi v Suzuke. Rozhodnutie tímu, ktoré opäť poškodí jeho, však obhajoval. „Je to len preto, aby sme nezaťažovali mechanikov, ktorí by takto museli opäť prehodiť autá medzi jazdcami. V každom prípade, oprava šasi prebehla lepšie, než sa očakávalo.“

Nemusíte byť odborníkom na mechaniku, aby vám bolo jasné, prečo je teraz Logan dvojnásobne znevýhodnený. Aj keď sa na verejnosti tvári pokojne a spokojne, je možné, že vnútri ho to poriadne škrie. Opravené šasi je jednoducho ťažšie a horšie vyvážené. Preto top tímy poškodené kusy ani neopravujú, ale rovno nasadzujú nové. Williams si to očividne nemôže dovoliť.

Otázku kvality však Sargeant ochranársky bagatelizoval. Pokračuje tak vo svojej poctivej tímovej práci. „Tuším, že opravené šasi je len o sto gramov ťažšie, čo je v podstate nič,“ vyhlásil americký mladík.

Ten sa nakoniec dočká nového kusu – prípadne dostane nové auto Albon a on sa vráti k svojmu pôvodnému. Obaja jazdci však ešte musia prežiť víkendy v Japonsku a Číne. Začiatkom mája v Miami by už malo byť pripravené náhradné šasi.

„Ak mám byť úprimný, pri pohľade na Alexovu haváriu mi ako prvé preblyslo hlavou: ‚Viem, že máme nedostatok náhradných dielov.‘ Samozrejme, mal som trochu obavy. Je to jedna z ťažkostí, s ktorými sme sa museli vyrovnávať začiatkom sezóny. Ako tím sa naozaj snažíme zlepšiť,“ sľubuje Sargeant.

Ale čo keď sa niečo podobné zopakuje na najbližších dvoch podujatiach? Podľa amerického mladíka sa o tom interne diskutovalo, ale vraj to nijakým spôsobom neovplyvní jeho výkon. „Túto situáciu sme museli riešiť v priebehu prvých troch pretekov. Platilo to aj v Saudskej Arábii. Samozrejme, musíte si na to dávať pozor, ale zároveň nemôžete, pretože taká je Formula 1. Keď budete opatrní, nikam sa nedostanete. Vlastne to ani nie je otázka – musíte byť odhodlaní, sebavedomí a dúfať, že sa nič nepokazí,“ odkázal Sargeant.