logo F1online.sk

Pirelli chce trápiť tímy s novou dvojzastávkovou normou

Sergio Pérez v boxoch
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2024

Pirelli chce v tejto sezóne oživiť pretekové stratégie, čím zrejme nepriamo uškodí Red Bullu. Prezradil to šéf Pirelli Mario Isola, keď sa ho novinári pýtali, prečo Pirelli nominovalo do Melbourne najmäkšie pneumatiky zo svojej ponuky, ktoré uvidíme aj v Monaku.

Taliansky dodávateľ pneumatík úzko spolupracuje s majiteľmi z Liberty Media a plní ich požiadavky. V záujme držiteľov komerčných práv je aj to, aby bola akcia na trati čo najpestrejšia, čo sa pokúsi dosiahnuť cez pneumatikové voľby.

Pirelli malo motiváciu priviezť do Melbourne rovnaké zmesi C3, C4 a C5, ktoré uvidíme napríklad v Monaku. “Aby sme jazdcom sťažili život a na trati sa dočkali lepšieho divadla,” ozrejmil dôvod tohto rozhodnutia Mario Isola pre DAZN. Agresívne voľby máme očakávať častejšie. “Dúfame, že uvidíme dvojzastávkové preteky na rozdiel od minuloročných jednozastávkových.”

“Chceme, aby väčšina pretekov prebehla takto. Napríklad tu [v Melbourne] sme videli nejaké drobenie gúm, čo je pre tímy problém, ale pre nás to znamená lepšiu šou,” mädlí si ruky šéf Pirelli a určite aj časť fanúšikov, ktorá túži po rôznorodých stratégiách a miešaní poradia.

V Austrálii sa to podarilo dosiahnuť. Nie je to však len pneumatikami, ale aj charakterom okruhu, ktorý nepotešil najmä činovníkov z Red Bullu. Hladký asfalt zvýšil náchylnosť pneumatík na drobenie, ktoré trápilo červených býkov viac ako Ferrari či McLaren.

Isola ráta s tým, že niektoré tímy sa budú s novou normou trápiť viac než iné. “Autá aj jazdci sa od seba líšia a s gumami pracujú inak. Tu sme videli, že Red Bull sa už nezdá byť taký neporaziteľný. Dúfam, že je to pravda. Nie kvôli Red Bullu, ale pre lepšiu šou,” ubezpečil.