logo F1online.sk

Vettel o návrate na Nordschleife: To by bola výzva!

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala9. 10. 2020

Formula 1 opustila Nordschleife po roku 1976, ktorý je pamätný najmä kvôli nehode Nikiho Laudu. Sebastian Vettel si vie predstaviť, že by sa kráľovná motoršportu na legendárny okruh vrátila. Pre pilotov by to bola vážna skúška.

Okruh bol dokončený v roku 1927 a spolu mal až 187 zákrut, no postupom času bol zredukovaný na 160 zákrut, keďže sa začalo pretekať len na Severnej slučke. V rokoch 1982 a 1983 bola zbúraná pôvodná cieľová rovinka, aby mohla byť vytvorená nová konfigurácia, na ktorej jazdíme aj dnes.

“Nordschleife je staršia ako pretekársky okruh,” otvoril debatu Sebastian Vettel a zaspomínal si, kedy si prvýkrát potykal s Nordschleife: “Mal som sedemnásť rokov a na Severnú slučku som si zobral moje cestovné auto.”

“V zákrute Schwedenkreuz som zažil strašidelný moment, moje brzdy odchádzali a takmer som havaroval, pretože som sa k môjmu autu choval ako ku športovému autu, čo vlastne aj bolo, ale nebolo stavané na Nordschleife,” pokračoval štvornásobný šampión. “Je to trať, ktorú si veľmi užijete. Myslím si, že by bolo fantastické, keby sme šli pretekať na Nordschleife.”

No nepôjde to len tak. “Trať by bolo treba preasfaltovať a trochu vyrovnať, ale bola by to ultimátna výzva. Myslí si, že je to najlepší okruh na svete. Pred dvoma týždňami som sledoval 24-hodinovku, takže som veľkým fanúšikom Severnej slučky.”

Vo štvrtok sa svojou jazdou na Nordschleife pochválil aj Daniel Ricciardo. “Zajazdil som si tam v roku 2008. V tom čase som jazdil v mojom vlastnom aute, bolo to Fiat Punto. Verte či nie, aj tak som vyšiel z trate.”

“Bolo to na jednom úseku trate, spomínam si, že to bola zákruta naslepo doľava a do kopca, dosť sa zužovala. Nebol som na to pripravený a kvôli nedotáčavosti som prešiel cez obrubník a trávu. Našťastie som sa vyhol bariére, no toto bola aj moja posledná skúsenosť!” dodal Honey Badger.