logo F1online.sk

Wolff reaguje na Hornera: DAS nám zase až tak nepomohol

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala14. 10. 2020

Monopost Mercedesu tento rok disponuje šikovnou vychytávkou. Inžinieri z Brackley vyvinuli systém, pomocou ktorého je možné počas jazdy meniť zbiehavosť kolies. Podľa Christiana Hornera práve on pomohol Lewisovi Hamiltonovi pri reštarte. Toto Wolff uznáva, že istá pomoc to bola, ale jej význam nepovažuje za podstatný.

Vďaka možnosti upraviť uhol zbiehavosti kolies vie pilot dostať pneumatiky na vyššie teploty. A keďže práca s pneumatikami bola na Nürburgringu kľúčová, Mercedes sa pri reštarte pretekov ocitol vo výhode.

Teploty gúm počas fázy SC prudko klesali; vzduch mal menej ako desať stupňov a trať dosahovala teplotu 17 °C. A kým riaditeľstvo pretekov vyčkávalo, kým sa zaradia na chvost poľa aj piloti pôvodne o kolo pozadu, Hamilton s Verstappenom na čele vyzývali k reštartu.

Toto Wolff po víkende vyhlásil, že Hamiltonovi systém DAS nepomohol až do takej miery, ako si myslia v Red Bulle. “Môžete vidieť, že Red Bully, hlavne Max, boli v prvom sektore veľmi dobré,” vysvetľuje narážajúc na tri hlavné momenty, počas ktorých bolo treba držať pneumatiky pri živote. Na štarte, počas fázy VSC a následne po výjazde bezpečnostného vozidla.

“Ich príprava bola teda lepšia než naša. Samozrejme, z pohľadu celého kola sme ten čas získali naspäť. Trochu nám pomohol DAS. Nebol to však liek na všetko, ako si všetci myslia,” zdôrazňuje šéf strieborných šípov. “V každom prípade je to dobrý nástroj, ktorý vám trochu pomôže zohriať predné gumy.”

Od budúcej sezóny sa Mercedes bude musieť zaobísť bez systému DAS, keďže FIA ho v pravidlách pre rok 2021 vyslovene zakázala. V každom prípade Hamilton tvrdí, že aj s ním mal po reštartoch problémy.

“Keďže počasie bolo také chladné, preteky a reštarty boli mimoriadne náročné,” hodnotí Hamilton. “Gumy nefungovali, hlavne keď som vyšiel z boxov po pitstopoch. Mal som dobrý náskok na Maxa, ale nakoniec ma skoro dostal, dobiehal ma. Ja som mal vážne problémy na novších gumách. A potom prišiel safety car. Neviem, prečo bol taký pomalý, asi kvôli tomu, aby sa ostatní dotiahli…”