Prvý tréning v Monze ovládol Verstappen, Ferrari v tesnom závese
Prvý tréning na Veľkú cenu Talianska sa niesol v znamení šetrenia pneumatík. Podobne ako v Maďarsku, aj v Taliansku experimentuje Pirelli s alternatívnou alokáciou pneumatík a každému tímu pridelilo jedenásť sád suchých gúm miesto obvyklých trinástich. Jedným z nešťastných dôsledkov tohto ekologického prístupu však je, že na trati nevidíme toľko akcie.
Väčšina tímov si na prvý tréning uvoľnila len jednu sadu pneumatík, s ktorou si museli jazdci vystačiť. Videli sme preto len obmedzený počet kvalifikačných simulácií a väčšina tímov nechala mäkké zmesi ležať v garáži. Z výsledkov preto nie sme veľmi múdri.
Prvotné informácie však naznačujú, že Ferrari je v Monze predsa len konkurencieschopnejšie než v Holandsku. Aj keď najrýchlejší čas zajazdil Max Verstappen, v najlepšej štvorke nájdeme okrem jeho tímového kolegu Sergia Péreza aj oboch pilotov Ferrari, čo je pre zaplnené tribúny v Monze určite dobrá správa.
Inak sa prvý tréning zaobišiel bez väčších incidentov. Problémy mala Alfa Romeo so špeciálnym lakovaním. Obom pilotom najprv naskakoval anti-stall, aby sa obaja neskôr sťažovali na neovládateľnú zadnú časť monopostu. Problémy malo aj Ferrari Charlesa Leclerca, ktoré pobudlo nejaký čas v garáži pre technický problém.
Okrem toho sme videli aj pár prebrzdení či výletov mimo trať, ale inak nič zásadné. Po šesťdesiatich minútach šetrenia pneumatík nevieme o nič lepšie určiť, ako by mohlo vyzerať porovnanie výkonnosti jednotlivých tímov.
Múdrejší snáď budeme po prvom tréningu, ktorý štartuje o 17:00.
- Značky
- VC Talianska 2023