logo F1online.sk

Potrebujeme dať našim jazdcom lepšie auto, hovorí Krack

Fernando Alonso a Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 9. 2023

Aston Martin si oproti prvej polovici ročníka v tej druhej o niečo pohoršil. V posledných šiestich pretekoch zaknihoval len jedno pódium – samozrejme zásluhou Fernanda Alonsa – pričom v Monze predviedol svoj doteraz najhorší výkon vôbec. Z druhého miesta v Pohári konštruktérov sa postupne prepadol až na štvrté, keď sa predeň dostali Mercedes s Ferrari. V tíme so sídlom v Silverstone sa však s poklesom formy uspokojiť nemienia a svojim jazdcom, ktorí vraj odvádzajú fantastickú prácu, hodlajú dodať ešte aké-také vylepšenia.

Už dlhšie obdobie badať, že s Aston Martinom to ide mierne dolu kopcom. Na trati, akou je Monza, kde bol tím Lawrenca Strolla pre nízku maximálnu rýchlosť na rovinkách predurčený trápiť sa, sa tento regres ešte zvýraznil.

Piloti Aston Martinu sa trápili už v kvalifikácii, a to špecificky Lance Stroll, ktorý sa nielenže neprebojoval do Q2, ale skončil úplne posledný. V pretekoch to nebolo o nič lepšie, ale vďaka bojovnému výkonu španielskeho matadora Fernanda Alonsa si „zelení“ odniesli z Talianska aspoň čestné dva body, čo je však len malou útechou, keďže si v tímovej súťaži pohoršili o jedno miesto na úkor Ferrari.

„Získali sme síce dva body, ale prepadli sme sa v prospech Ferrari,“ vyslovil sa po Veľkej cene Talianska šéf Aston Martinu Mike Krack pre Motorsport.com. „Najdôležitejšie však je, že sme si z týchto pretekov zobrali ponaučenie tak pre Las Vegas [obdobne vyskorýchlostný okruh, akým je Monza, pozn. red.], ako aj pre budúci rok.“

„Nazdávam sa, že je to nesmierne dôležité. Podobné problémy sme mali v Monze aj v minulom roku, na takýchto okruhoch jednoducho musíme urobiť krok vpred,“ poznamenal Krack, ktorý následne pochválil za odvedený výkon v nedeľných pretekoch v Taliansku Fernanda Alonsa, a rovnako tak opäť raz neoprávnene a s klapkami na očiach aj Lanca Strolla.

„Myslím si, že obaja piloti odviedli fantastickú prácu, pretože auto sa [v Monze] riadili len veľmi ťažko,“ utrúsil. „Úprimne, musíme dať našim jazdcom lepšie auto, sami sa z toho nevymocú. Mali ste ich vidieť po pretekoch, boli naozaj veľmi vyčerpaní.“

Po Taliansku sa šampionát Formuly 1 presunie na typologicky úplne odlišný okruh – Singapur, kde by mal Aston Martin pre zmenu zamiešať kartami, a to aj napriek tomu, že si okruh Marina Bay prešiel určitými úpravami a stane sa o niečo menej technickým.

„Charakter okruhu sa veľmi nezmení,“ uviedol 51-ročný Luxemburčan. „Samozrejme, trochu sa zmení, zrýchli sa, a to preto, lebo sa odstránia štyri zákruty. Celkovo si však myslím, že charakter okruhu zostane rovnaký alebo podobný a mal by byť pre nás vhodnejší.“

„Nazdávam sa, že by sme v Singapure mali byť silnejší, než sme boli v Monze. Platí však, že musíme v prvom rade skresať manko na súperov a pokračovať v krokoch, ktoré sme doteraz učinili. Uvidíme, či sa nám podarí zlepšiť sa v Singapure, ale tak či tak sa potrebujeme zlepšiť aj na tratiach, akou je Monza,“ zakončil Krack.