logo F1online.sk

Alpine v Monze absolútne vyhorel. Jazdci nehovoria o nedostatočnom výkone motora

Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 9. 2023

Po senzačnom pódiu v Holandsku padol tím Alpine v Taliansku opäť na samé dno. Všetci tak trochu vedia, čo bol pravý dôvod hrozivej formy tohto tímu v Monze, ale jazdci o ňom zrejme nemôžu prehovoriť.

Aj keď by bol hriech zabudnúť na skvelý víkend francúzskeho tímu v Zandvoorte, keď Alpine a Pierre Gasly urobili v podstate všetko správne, nie nadarmo sa hovorí, že vo Formule 1 ste len takí dobrí, ako dobré boli vaše posledné preteky. Kým v Holandsku zožala stajňa z Enstone obrovskú chválu, v Taliansku bola absolútne neviditeľná.

Biedne to vyzeralo prakticky už od piatka, v sobotu zostali oba monoposty uväznené už v Q1 (Gasly na sedemnástom, Ocon na osemnástom mieste) a ich víkend tým prakticky skončil. V nedeľu sa ani jeden z modro-ružových monopostov takmer nedostal do záberov. Esteban Ocon preteky nedokončil pre problém s riadením (ani to si réžia nevšimla) a Pierre Gasly preťal cieľovú čiaru so stratou vyše osemdesiatich sekúnd na víťaza, čo je diametrálne odlišný obraz v porovnaní s Holandskom.

Dôvod je zrejmý prakticky všetkým. Podľa niektorých zdrojov strácal Alpine až päť desatín na kolo len pre nedostatočný výkon pohonnej jednotky, ale to zrejme nebude jediné vysvetlenie. V tomto roku sa už objavili správy, že by Renault mohol na Ferrari, Mercedes a Hondu strácať až tridsať koní a víkend v Taliansku tieto podozrenia dokonalo podčiarkol. Obaja jazdci sa však po pretekoch tejto téme vyhli.

„Bolo to strašne bolestivé,“ priznal Gasly. „Nemyslím si, že nám niekedy chýbalo toľko výkonnosti na našich súperov. Už na začiatku sezóny sme vedeli, že toto pre nás bude bolestivý víkend. Bolo to veľmi náročné.“

„Najdôležitejšie je naozaj porozumieť a vyčísliť, odkiaľ sa tento prepad vo výkonnosti vzal a budúci rok prísť so silnejším balíkom. Minulý týždeň som na trati a na rovnakých pneumatikách predbehol Carlosa Sainza, ale tento týždeň je on na pódiu a ja som stratil takmer celé kolo.“

„Na tomto okruhu je veľmi dôležitý výkon motora, ale zdá sa, že to nie je len o ňom; je to o celom balíku, ktorý musí tejto trati viac sedieť,“ dodal Gasly.

Je evidentné, že Alpine sa trápi na vysokorýchlostných okruhoch. Tímu nevyšli ani víkendy v Kanade, Rakúsku či Belgicku, ale na druhej strane, za rýchlostný okruh môžeme považovať aj Austráliu a tam Gasly siahal po pódiu. V každom prípade potvrdil tento trend aj sám pilot.

„Je jasne vidieť, akí sme konkurencieschopní na určitých typoch okruhov. Pred budúcou sezónou na tom musíme zapracovať a prísť s univerzálnejším balíkom, ktorý bude fungovať všade,“ povedal Gasly.

Jeho tímový kolega Esteban Ocon sa na druhej strane snažil svoj tím povzbudiť. Na Taliansko vraj musia v Enstone čo najrýchlejšie zabudnúť a naďalej sa potrebujú sústrediť na prácu.

„Pre jeden zlý víkend sa nevzdáme. Podľa mňa to bolo v skutočnosti dobré podujatie pre náš učebný proces a pochopenie našich slabín. Detailne to zanalyzujeme a pred Singapurom nás čaká voľný víkend, takže sa môžeme presne pozrieť na to, čo sa pokazilo,“ povedal Ocon.