V druhom tréningu sa šetrili gumy, najrýchlejší bol Leclerc
Po veľmi obmedzených jazdách v prvom voľnom tréningu sme sa tešili na druhý. Hovorili sme si, že tímy si vďaka dažďu pošetrili gumy a nový formát, pri ktorom môžu počítať len s jedenástimi sadami suchých pneumatík miesto trinástich, ich neovplyvní. Opak bol však pravdou. Druhý tréning priniesol nudné krúženie a každý pilot mal k dispozícii len jeden rýchly pokus na čerstvých mäkkých pneumatikách, alebo ani ten nie.
Nezriedka máme v druhom voľnom tréningu možnosť sledovať nasadenie dvoch čerstvých mäkkých zmesí pneumatík, z ktorých sa dá vyťažiť viac konkurencieschopných časov. V Maďarsku je však degradácia o niečo vyššia, takže po prvom rýchlom pokuse gumy strácajú priľnavosť.
Výsledky druhého tréningu sú teda rovnako nereprezentatívne, ako nezaujímavá bola hodina na trati. Najrýchlejší čas zajazdil Charles Leclerc, druhý skončil Lando Norris a tretí Pierre Gasly. Ako sme však uviedli, tieto výsledky netreba brať smrteľne vážne.
Vysvetlime si radšej, čo sa to v druhom tréningu vlastne dialo. Nuž, keďže tímy majú k dispozícii len jedenásť sád čerstvých gúm, musíte s nimi nakladať múdro. Väčšina stajní si pre tento tréning vyhradila len dve čerstvé zmesi, z ktorých museli jazdci a inžinieri vyťažiť maximum. Videli sme preto množstvo dlhých pretekových simulácií, ktorých účelom bolo jednoduché zbieranie dát, nie jazdenie rýchlych časov.
Lewis Hamilton odjazdil celých 28 kôl na jednej sade stredne tvrdých pneumatík, ktoré boli nakrátko v akcii už v prvom tréningu. Lando Norris odjazdil z 30 kôl presne 26 na jednej sade mediumiek, Fernando Alonso na nich vydržal 28 kôl a Max Verstappen pre zmenu odjazdil z 18 kôl presne 17 na jednej sade softov.
Nemáme teda žiadne relevantné porovnanie kvalifikačných simulácií a pretekové simulácie sú vždy tak trochu hádanie, koľko mal kto natankovaného paliva. Neostáva nám teda iné, len si počkať na sobotné dianie.
- Značky
- VC Maďarska 2023