Čou si svoj štart nevedel vysvetliť: Nič také sa mi ešte nestalo
Kuan-jü Čou sa v priebehu 24 hodín zmenil z najväčšieho hrdinu na najväčšieho záporáka Veľkej ceny Maďarska. Už pred prvou zákrutou pokazil preteky trom jazdcom a v podstate aj sebe a vlastnému tímovému kolegovi. Dôvod kolízie s Danielom Ricciardom však aspoň poznal, no to už nemôže povedať o sfušovanom štarte.
Pilot Alfy Romeo v kvalifikácii zajazdil svoj životný výsledok. Zisk piateho miesta bol pre tím z Hinwilu sťaby požehnaním, no v nedeľu sa od jazdcov švajčiarskej stajne šťastie odvrátilo. Po zhasnutí červených svetiel Čou zostal stáť na mieste a zvyšok poľa ho doslova zhltol. Z prvej desiatky sa však spolu s ním porúčal aj Valtteri Bottas, ktorý sa musel kolegovi vyhýbať.
“Chlapci, mám problém so spojkou. Zasrané otáčky,” hromžil Kuan-jü Čou po zhasnutí červených svetiel. Po pretekoch vysvetlil, čo sa mu vlastne prihodilo. “Pred zhasnutím piatich svetiel som si držal otáčky, no zrazu som úplne stratil odozvu z plynového pedálu. Štartoval som v podstate na nulových otáčkach, hoci som mal zošliapnutý plynový pedál.”
Pred Veľkou cenou Belgicka budú v tíme skúmať, čo spôsobilo túto anomáliu. “Musíme sa na to podrobne pozrieť, pretože to bolo zvláštne. Ešte nikdy sa nič také nestalo. Pred zhasnutím svetiel som sa to snažil zachrániť a pedál som zošliapol až na podlahu, ale nič sa nestalo. Preto som sa musel v podstate rozbiehať, nebol to riadny štart. To je dôvod, prečo ste videli, že sa moje auto nehýbe.”
Viac indícií mal šéf traťových inžinierov Alfy Romeo Xevi Pujolar. “Stále vyšetrujeme, čo sa pokazilo. Vyzerá to tak, že niečo v rámci nastavení brzdového systému preplo bezpečnostnú poistku na motore. Snažíme sa zistiť, ako sa to v tej chvíli mohlo spustiť. Malo to dopad aj na Valtteriho, ktorý bol za ním. Valtteri prišiel o tri pozície, stratil rytmus a počas prvého kola sa prepadol o ďalšie tri priečky.”
Päťsekundová penalizácia pre Čoua už len “vyšperkovala” jeho prvé kolo. Čínsky pretekár vysvetlil, že v nájazde do prvej zákruty sa ocitol v turbulentnom vzduchu, prišiel o prítlak na prednej náprave, a preto prebrzdil.
“Samozrejme, snažil som sa brzdiť čo najneskôr, pokúšal som sa získať späť pár pozícií,” ozrejmil Kuan-jü Čou, ktorý po štarte zrejme stratil hlavu. “Čiastočne pre špinavý vzduch za autami vpredu som prebrzdil a vrazil do nich. To som nechcel, ale moje preteky sa skončili v podstate už na štartovej čiare.”
Valtteri Bottas sa musel kolegovi vyhýbať a spadol zo siedmeho miesta na dvanáste. Vyššie to už do konca pretekov nevytiahol, pretože v poslednom stinte zostal zaseknutý za Alexom Albonom. Na rýchlosť Williamsu na rovinkách si treba dávať pozor.
Ani DRS nedokázalo pomôcť Valtterimu Bottasovi. “Mal som pocit, že som za ním strácal polovicu sekundy na kolo. Nestačilo to však na útok či predbehnutie. Ako obyčajne, na rovinkách bol veľmi rýchly. Žiaľ, stratili sme veľa času, nakoniec bolo ťažké sa dotiahnuť a ešte bojovať so Strollom. Keď sa zaseknete za Williamsom, vždy je to náročné.”
Alfa Romeo teraz bude okrem Čouových problémov skúmať, prečo bola v kvalifikácii taká silná, ale v pretekoch nedokázala nadviazať na dobrú sobotu. “Toto boli jedny z najlepších pretekov pre naše auto. Na tejto trati to na jedno kolo z nejakého dôvodu funguje. Akonáhle však počas pretekov gumy začnú odchádzať, tak sa šmýkame. Ja neviem, nemám poňatia…”