logo F1online.skF1online.sk

Audi sa chváli svojimi pokrokmi pri vývoji motora: Máme najmodernejšie vybavenie

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 6. 2024

Sauber je na tom biedne, projekt továrenského Audi neláka jazdecké hviezdy a k tomu mediálny šum o korporátnej kultúre ako v Toyote či Jaguare. Nemecká automobilka nepatrí rok a pol pred štartom novej éry medzi najväčších favoritov, ale menšie očakávania môžu byť pre mladý prospešné.

V Audi si všetky tieto šumy všimli a možno aj preto sa rozhodli brániť prostredníctvom médií. Všetkých najviac zaujíma, aký výkon bude mať pohonná jednotka nemeckej automobilky, ktorá na papieri nebudí hrôzu. Dôvodom je skutočnosť, že Audi začalo na novom projekte pracovať neskôr a malo k nemu oveľa menej ľudí ako napríklad Mercedes.

Nemci tak od prvého dňa chytajú zajaca za chvost a veľkosť motorového oddelenia sa s najväčšou pravdepodobnosťou (nemáme však konkrétne čísla) nemôže rovnať Mercedesu alebo Ferrari. Automobilka si však verí a tento týždeň vyslala do sveta dobré správy, aj keď nevieme, či je ich cieľom osveta, alebo snaha o zlepšenie imidžu v očiach potenciálnych pilotov – najmä Carlosa Sainza.

„Máme za sebou len dva roky vývoja, ale naša pohonná jednotka – spaľovací motor, elektrický motor, batéria a elektronika – sa už testuje na dynamometri. Úspešne sme spojili viacero komponentov do jedného celku, čo je výsledok tvrdej a tímovej práce,“ vyhlásil generálny riaditeľ projektu Audi Adam Baker v rozhovore pre kanály nemeckej automobilky.

„Pohonná jednotka Audi už na dynamometri úspešne absolvovala dĺžku celých pretekov. Testovaním rozličných komponentov sme v roku 2023 venovali veľa času a tieto skúsenosti sme zúročili v ďalšom vývoji. Dosiahli sme dôležité míľniky a ciele, čo napĺňa celý tím dobrým pocitom,“ povedal Baker.

Pridal sa aj technický riaditeľ Audi Stefan Dreyer, podľa ktorého inžinieri nový motor nešetria. Úspešne vraj absolvoval celé preteky aj v tých najnáročnejších podmienkach, napríklad pri simulácii Veľkej ceny Las Vegas. „Pohonnú jednotku sme skúšali na rozličných okruhoch súčasného kalendára Formuly 1,“ vyhlásil.

„Pre náš vývojový tím je Las Vegas zaujímavé z pohľadu manažovania energie. Viacero rozličných zákrut a potom takmer dvojkilometrová rovinka na plný plyn na Las Vegas Strip je perfektným prostredím pre vývoj komponentov spaľovacieho motora aj ERS,“ povedal Dreyer.

Podľa jeho slov je teraz čas, aby inžinieri posunuli vývoj do ďalšej fázy. „Po úspešnom absolvovaní celých dĺžok pretekov urobíme čoskoro to isté s celým pohonným systémom – pohonnou jednotkou a prevodovkou. Zároveň pracujeme na plný plyn pri zlepšovaní výkonnosti, aby sme dosiahli nami stanovené ciele,“ pokračoval Dreyer.

„Dokončili sme veľmi ambicióznu modernizáciu a rozšírenie našich testovacích zariadení. Dnes máme v našej továrni 22 najmodernejších dynamometrov. Naše zariadenia sú najmodernejšie, aké dokážete nájsť, a pomohli nám dosiahnuť strmú krivku vývoja,“ zastrája sa Dreyer.

Súvisiace články

Diskusia