logo F1online.skF1online.sk

V Barcelone nás čaká tvrdý test, znie z Mercedesu

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Veľká cena Španielska bude skvelý test pre všetky tímy. Aj keď na tomto okruhu už v podstate absentujú pomalé zákruty, stále je veľmi reprezentatívny. Uvidíme, v akej forme sa tu predvedú jednotlivé tímy a výsledky nám veľa napovedajú o náročnej letnej časti sezóny. Mercedes bude podľa slov technického riaditeľa Jamesa Allisona obzvlášť zvedavý na výkon svojho balíka v Barcelone.

Tím v tomto roku trpel výkyvmi formy a veľmi úzkym pracovným oknom, ktoré neumožňovalo pilotom dosahovať konzistentné výkony v priebehu celého víkendu. Inžinieri však celé týždne intenzívne pracovali a v Kanade sa dočkali zaslúženej odmeny. Zdá sa, že najmä mravčia práca na prednom krídle vyriešila mnohé problémy s vyvážením monopostu W15.

Otázka teraz znie, ako bude vyzerať Mercedes na konvenčnejších okruhoch. Aj technický riaditeľ James Allison dostal otázku ohľadne väčšieho pracovného okna monopostu. „Myslím si, že sme ho podstatne rozšírili,“ odpovedal.

„Čaká nás ešte veľa práce, ale definitívne sa to dozvieme na ďalšej trati, pretože v Barcelone sa nachádza pestrá paleta zákrut rôznych rýchlostí. Je to tiež omnoho horúcejší okruh, takže naše auto čaká tvrdý test,“ dodal Allison.

Ten tiež zdôraznil dôležitosť ideálneho pracovného okna pneumatík Pirelli. Je možné, že práve na to doplatil Lewis Hamilton pri svojej nevydarenej kvalifikácii v Montreale. „V prípravnom kole majú jazdci veľmi náročnú úlohu. Nesmieme zahriať pneumatiky viac než na 70 stupňov Celzia. Ak však chceme od gúm ideálnu výkonnosť, musia byť ešte teplejšie,“ zdôraznil Allison.

„Jazdci potrebujú zvládnuť prípravné kolo pred svojím rýchlym pokusom a zahriať predné i zadné pneumatiky do ich ideálneho okna, ale zároveň musia dodržať minimálny čas podľa pokynov riaditeľa pretekov a neblokovať súperov za sebou. To je veľmi náročné, keď chcete dostať pneumatiky na správne miesto,“ hovorí technický riaditeľ Mercedesu.

„Nie je také ťažké sa dostať o stupeň mimo a pripraviť sa o to najlepšie z ich výkonnosti. Ak pneumatiky nie sú ideálne pripravené, tak sa budú kĺzať a prehrievať. Stratíte tým trochu priľnavosti a kolo vám prekĺzne pomedzi prsty. Za veľmi malé chyby prichádzajú prísne tresty,“ pripomenul Allison.

Súvisiace články

Diskusia