logo F1online.sk

Hill: Ross Brawn zariadil Wolffovi medové týždne, ktoré sa teraz skončili

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 4. 2024

Trápenie Mercedesu pokračuje aj tretí rok od zavedenia nových pravidiel. Tento tím bol kedysi stelesnením bezchybnosti a dokonalosti, ale dnes je to už dávno zabudnutá história. Ako je to vôbec možné? Dokázali sa súperi v ére dominancie Mercedesu natoľko zlepšiť, že dnes prekonali svojho „učiteľa“? Nuž, majster sveta z roku 1996, Damon Hill, má na to iné vysvetlenie.

Každý sa môže zmýliť raz či dvakrát, ale nikdy by nás nenapadlo, že obor ako Mercedes dokáže trikrát v rade prísť s autom, ktorému nerozumie. Aj v Číne sme videli pokračujúce experimenty s monopostom W15, ktorých výsledkom bolo zakaždým úplne iné auto. Podľa Damona Hilla sa tento tím ocitol v situácii, keď si musí klásť veľké otázky.

„Myslím si, že keď sa po zmene pravidiel objavilo ich prvé auto, Lewis Hamilton pravdepodobne vedel o problémoch Mercedesu a že jeho tím je úplne stratený,“ povedal Hill vo vysielaní televízie Sky. „Toto Wolff si mohol užívať dlhé medové týždne, fantastickú šnúru úspechov s tímom, ktorý sa formoval ešte pred jeho príchodom. Ross Brawn pred ním položil veľké základy a teraz má jeho nástupca ťažkosti.“

„V skutočnosti vaša práca začína, až keď siahnete vedľa alebo keď sa vám nedarí. Keď to potrebujete vyriešiť, až vtedy to začína byť náročné. Presne to je jeho práca, on je šéf, on musí zistiť, čo sa pokazilo a kto v tíme mu nehovorí, čo sa pokazilo,“ povedal Hill.

Pridal sa k nemu aj jeho kolega Karun Čandhok, ktorý sa počudoval nad tým, čo zaujíma nás všetkých. Ako môže Mercedes s toľkými zdrojmi, zariadeniami a mozgami aj po piatich pretekoch nechápať, čo robí ich auto? Pritom obrat tímu naďalej strmo stúpa a teší sa podpore automobilky a gigantu menom INEOS.

„Ocitli sa v zaujímavej pozícii,“ povedal Čandhok. „Stále majú veľa dobrých ľudí, inžinierske mozgy ako James Allison a Andrew Shovlin. Majú úžasné zázemie. Vôbec prvýkrát vykázali zisk 500 miliónov, takže im nechýba rozpočet. Toto Wolff tomu musí prísť na koreň. Ak nemajú problém s týmto, tak odkiaľ vyviera ich strata?“

„Keď chcú byť rýchli v roku 2026, musia pochopiť, prečo sú teraz takí pomalí. Sme v tretej sezóne nových pravidiel a Toto stále hovorí o experimentovaní či snahe nájsť veľké výkonnostné zisky. Možnože nemajú jasnú odpoveď, v čom spočíva ich strata na Red Bull, nehovoriac o McLarene alebo Ferrari,“ dodal Čandhok.